torsdag 29 augusti 2013

Mannen och jag hade en ..........konversation.

Ja, så kan vi kalla det.

Han bytte om till finkostymen med manchettknappar och hela rubbet.
Kastade ett getöga på sin deo. *suck* Redan här visste jag vart det skulle bära.

"Jag tror jag måste köpa en ny tills på lördag!", säger fanskapet Mannen.

Jag himlar med ögonen, suckar ur djupet av mitt traktordäck och ger honom blicken.

"Men va fan, det är ju 1/3 kvar av den, nog måste det väl räcka ett bra tag ännu! Du behöver ju inte rolla den fram och tillbaka mellan handleden och pungen fjorton gånger morgon och kväll!"

Mannen och deon. Jag fattar inte riktigt vad de har för förhållande, eller varför det måste vara så förbajjat yvigt när han rollar dit det. Måste vara en manlig grej. Eller? Låter det bekant?

5 kommentarer:

Gafflan sa...

Knas. Din blogg uppdateras inte hos mig så jag kan inte se att du skrivit något utan att gå in och verkligen kolla och min uppdateras inte någonstans och snart skiter jag i allt. :(
När det gäller deos har min man numera gått över till en sprayvariant. Inte för att jag tror att det hjälper för det skakas väldigt mycket på flaskan. ;)
Pöss o kram

Ezter sa...

Deo, handtvål och duschtvål storförbrukas hos mannen här...

caja sa...

Här rollas det inte, men det spraaaaayyyyyyaaaassss både länge och väl...ja det är nog ngt manligt, han har iallafall lärt sig att INTE spraya i närheten av mig för då är risken att han får styra jobbebilen till nåt akuthus o inte till jobbet....och det är via honom the big boys is roling in...om man nu kan säga så om en snickarlön...jo fasen det kan man om man jämför det motmitt "fattigbidrag" från f-kassan :-( nä det är bäst att han sköter detta snyggt och i avskildhet *fniss* så räkningarna kan betalas som de ska :-D ;-) jase de männen...de älsklingarna är väl iallafall för goa som bryr sig om sina kroppsaromer...efer några timmars jobb är de inte lika fräscha lengre MEN de luktade gott och var rena när dom kom iallafall ;-) det kaaaannn ju hända att någon pingla går förbi min snygga man och tittar lite extra o småler. Det är då jag som hustru blir nöjd och glad för det är jag som styrt in karlen på rätt kläd/utseeneväg vänligheten och lojaliteten den fanns där redan vid övertagandet så där kom jag lindrigt undan...pppiiiiiuuuuuwwww...hahaha de är goa våra män, de finn alltid där för oss i vått och torrt och de går med på nääääästan vad som helst av alla tokiga (ej genomtänkta) ideer vi får för oss....ni vet...soffbyte,köra hit och köra dit...nämen älskling köööööp du den klänningen om du vill ha den (fast jag har ooooootaliga i mina skåp...det mina vänner är sann kärlek det. Hrrrmmmm jag får nog rita ett läppstiftshjära i pannan på'n...ett S.T.O.R.T med mycket kärlek i <3 <3

Anonym sa...

Tack för en underbar blogg till att börja med! Många asgarv och igenkännande småleenden!
Jodå, nog känns det yviga rollandet igen, har också funderat på varför :-) Det är nog högst manligt, har aldrig sett att kvinnor gör på det viset.

tigerliljan sa...

Det funkar precis likdant med stick också...