onsdag 21 augusti 2013

Min Blåöga

Två dagar testade Blåöga nya skolan. De andra eleverna - väldigt få - lärarna, utrymmena, hästarna och det så kallade stallet. Nope sa hon.

Tog tag i saker och ting. Bytte skola. En två dagar gammal klasskompis kände samma sak och hakade på.

På torsdag börjar hon en ny skola, samma linje/inriktning men i lite annat format. Hon och nya kompisen börjar tillsammans.

Det är min sextonåriga Blåöga det. Tar tag i saker och ser om sitt hus.

Precis som min Guldlock.

Gud vad fina, starka tjejer jag har.

7 kommentarer:

Sus sa...

=D Det känns som att jag kopierade ditt inlägg nu när jag läser detta.

Så himla bra att hon bytte skola! Jag jobbar själv på en friskola och kommer aldrig att kunna försvara deras ekonomiska intressen.

Vero sa...

Åh jag blir alldeles rörd. Du ska vara jättestolt över dina tjejer!

Ting sa...

Driftig tjej!
Skönt att hon bytte, hoppas det blir bra nu!

Singelmamman sa...

Kanonbra! Hon är både tuff o klok.

Gafflan sa...

Trivs man inte ska man byta! Bra jobbat av Blåöga. :)

Hovdamen sa...

Bra gjort!!! Starkt och målmedvetet, tur att hon gjorde det direkt också. Hoppas hon kommer att trivas i nya skolan nu.

Ezter sa...

Modigt och rådigt gjort, jag tror hon brås på sin mamma?