torsdag 15 augusti 2013

Oviktigt vetande. I alla fall för er.

Fi fan vilka dygn!

1. Städat, tvättat, sorterat och packat med Blåöga hela onsdagskvällen. Svetten rann, lådor fylldes och maken till mängder med hud/hårvård och smink har sällan skådats. 1977 hade jag en kakmascara som jag spottade lite i varje morgon, och en ljusblå skimrande ögonskugga i stift som man drog längs med ögonlocket. Blåögas lager skulle räcka åt hela min högstadieskola då på det fina sjuttiotalet.

Sedan sov jag dåligt. Dels för att Mannen & Co var hemma på stugan och för att jag inte längre kan(?) sova i stan. Kan också bero på tårar av trötthet och sorg över Blåögas flytt. I smyg förstås.

Idag började dagen (på jobbet) med mail. Samtal, fyrtiofemton mail till och åttioelva samtal till sju olika instanser. Blåögas skolgående i Sverige är inte helt plötsligt glasklart. Eller, just det är det, men inte kostnaden. Idag har jag tackat Gud för att Mannen är den han är och tar tag i saker och ting efter att jag banat lite väg. Före klockan tolv var jag gråhårig och vid fyratiden hade jag magsår.

En sista dust med Blåögas mobilföretag fick dom att erkänna sitt misstag och som plåster på såren makulerades hela hennes senaste mobilfaktura. Efter det var jag en våt fläck. Visserligen en stor våt fläck, men dock en våt fläck.

Nu ska jag skåla med Ernst - om jag orkar - landa i sängen med bästa boken och önska att morgondagen blir- om inte bättre - så lugnare.

3 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Puuuh, vilken dag.....kram

Ezter sa...

Usch, vilken dag :( Avundas dig inte något av allt detta strul! Idag måste bli lite bättre, men att mamma-hjärtat gråter, det förstår jag!

Mammahäxan sa...

Blev svettig av att läsa om din dag!