måndag 8 augusti 2011

Idag:

  • Plocka skägg, jösses vad jag ska plocka skägg. Nackdelen med att inte ha spegel på stugan/inte bry sig är ryamattan som växer fram på hakan.
  • Tvätta handdukar och sängkläder.Det borde torka med blixtens hastighet idag med tanke på kombinationen sol och full storm.
  • Kolla saldot igen och hoppas att barnens far minns vad "underhåll" betyder...
  • Bunkra mat för inkommande vecka, tillbaka till stugan idag igen :-)
  • Ta farväl av Singelmamman med tonåringar :-(  De reser hemåt idag. Fattar inte varför.
  • Välkomna Shamrock som kommer med samma färja som S & Co åker hem med. Kul :-)
  • Gå på ett möte. Eller en intervju? Tröstlöst skrämmande är det i alla fall. *suck*
  • Susa iväg till stugan och kasta mig i havet.
Ja, det var måndagen det. Visst är ni på gång?

9 kommentarer:

Maria sa...

Jag är på gång men tänker inte alls vara lika aktiv som du ;) Jag spendera min första dag på min andra semestervecka med att fortsätta förtränga alla de där sakerna som INTE tar semester - tex stryktvätt....

Elle sa...

Men vad praktisk du är som lämnar och hämtar vid färjan samtidigt!
Hoppas att intervjun går bra!
Ha en bra start på veckan!
Kram Elle

Ulrika sa...

Klart man är på gång.
Här blåser det också fast solen är skymd. Det hade annars varit fiffigt att tvätta men eftersom det regnar hade jag fått problem med torkningen.

Jag önskar att någon satte in ett underhåll till mig. Men det gör ingen så nu får vi leva fattigt ett bra tag tycks det som.

Saknar min dagliga dos av dig men jag får ha abstinens tills vi flyttar hem till snabbare doningar ;)
Kramar i massor...

Susanne sa...

Min mådag är fylld med sol å bad och samla energi för imorgon ska jag vara tbx på arbetet.

Bella sa...

Låter som att du har läget under kontroll. Själv så håller jag på att skola in barnen på förskola/fritids...japp nu har vi flyttat till Malmö...o jag har börjat blogga igen. http://bellassagolikaliv.blogspot.com
Titta gärna in hos mig Venus..ja så klart Ni andra med. Bloggen är som innan...samma fruntimmer som skriver ;-) Välkomna!
Ps. hoppas Du får ditt underhåll!!







/Bella

Lippe sa...

Lycka till på intervjun!!
Ha det jättebra och hur är det med hostan? Försvann den eller ignorerar du den bara?
Kramar

Västgötskan sa...

Japp, måndag och sambon har börjat jobba. Nu får jag vara igång antingen jag vill eller inte, med tre små gangster-pojkar hemma! ;-)

Ha ha! Det var ju förstås en nackdel med frånvaron av spegel, men det finns ju många fördelar också kanske? :-D

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, gissa om jag håller tummarna för intervjun....så hårt att jag inte kan skriva mer....Kramar

LillaTuss sa...

Tummar och tår hålls och jag undrar fortfarande hur du orkar med alla besök även om dom garanterat är supertrevliga/Kram