onsdag 10 augusti 2011

Nu är jag riktigt förbannad!

Jag är så förbannad att det ryker ur öronen och natten har varit orolig. Tur nog finns Shamrock här och håller med mig och jag kan ösa ur mig alla tankar och allt skit.

Min fjortonåring ringde mig 22.05 igår kväll. Hon är ute i skärgården med sin far, ledsen, orolig och upprörd. Polisen hade ringt henne kl. 22. Kallade in henne på ett förhör inkommande måndag. Två tjejkompisar hade anmält att hon snattat på ett ställe fem dagar tidigare. Det spelade ingen roll vad hon sa, hon skulle in på förhör, basta!

Hon var upprörd. Jag var galet förbannad. Det finns varken nån teoretisk eller praktiskt möjlighet att hon skulle ha varit där just då, men vad hjälpte det, dottern var otröstlig. Nu sa jag på en gång att en riktig polis ringer inte sent på kvällen, inte presenterar sig med namn, ringer en fjortonåring direkt och om ett snatteri som skett fem dagar tidigare. Hoppades jag.

Ringde polisen nu på morgonen. Jag var den fjärde som ringde om samma sak. Polisen har inte ringt min dotter eller nån annan. Jag gjorde en anmälan på hans inrådan, de tog allvarligt på detta och skulle via de drabbades telefoner försöka ta reda på vem denna vuxna man är. Jävla idiot säger jag bara. Han ska tacka sin skapare att jag inte vet vem han är just nu. Risken finns att ännu en anmälan skulle landa på polisens bord då.

Nu går vi ner på venusberget och jag hoppar till havs för att kyla ner känslorna lite.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir chockad!!! Och förbannad!! Andra gången denna morgon, den första var hos Madlar. Idioter!!!!!

LillaTuss sa...

Instämmer med Liet innan... Vad f*n håller vuxna människor på med? Å så skyller många på ungdomarna när det är de vuxna som många gånger är de största svinen. Den här kommentaren skulle kunna bli lång men jag väljer att avsluta... har inget kallt hav att kyla av mig i

Osloskånskan sa...

Makan??!? Hørt noe så dumt!

Rigmor sa...

Vilka idioter det finns!! Å va sjutton vinner dom på det?? Sätta skräck i stackars ungdomar, är det roligt det?? För övrigt ska han nog vara jävligt tacksam att modern till flickebarnet ännu inte vet vem han är, kastrater har inget roligt liv...
Kram på dej!!

Fru Gårman sa...

Men vad i HELVETE!!!!

Tant Grön sa...

???
Må SJ ta honom.

Chrissan sa...

Fy faan rent ut sagt! Kram till er!

Elle sa...

Vad är det för en sjuk människa? Och hur har han dotterns nummer?
Någon som ville vara "rolig"?
Usch vilken jobbig situation. Förstår att du är upprörd.
Hoppas det löser sig.
Kram Elle

LillaTuss sa...

Just det: HUR har han fått tag i telefonnumret???

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Det var det dummaste jag hört på länge... Psykopat!
Kylande kram!
Madde

Gafflan sa...

Nä-ä!! FY satan vad arg jag hade blivit och är den personen inte riktigt klok i huvudet?!?!?!
Hoppas ni får veta vem det är som ringer runt och gör andra ledsna!!
Stor kram till dig och yngsta.

Malla sa...

fy fan så vidrigt!

Snäckskalsdalen. sa...

Nu blev jag mer än nyttigt upprörd, vad är det för människor och vad är det med dom....det var vansinnigt galet att göra så...hur tänker dom? Det är som jag ser det ett väldigt allvarligt tilltag att göra så. Usch och fy och må hundar pissa på deras grav (kinesiskt ordspråk)....Kramar

Dehäreja sa...

Fy fabian sådana skitstövlar det finns!
KRAM PÅ ER!

Susanne sa...

Den j...a typen måste ha blivit tappad som liten.
Hoppas polisen får tag i kräket.