tisdag 9 augusti 2011

Shamrock och det finska språket

Samma dag som Shamrock anlände var vi och handlade lite cidermat och hushållspapper till stugan. Medan jag betalar packar Shamrock ner hushållspappret. Hon tittar på paketet och säger:

S: "Du har köpt fel!"
FV: "Vadå? Det är hushållspapper".
S: "Nej, det ser ut som det, men det står toalettpapper på det!"
FV: "Va!" *läser på paketet* "Det står Talouspaperi, det är hushållspapper på finska!"
S: *skrattar så att hon håller på att göra på sig*
FV: *skrattar så att hon gör på sig*

Killen i kassan som tar betalt: *suckar och ruskar på huvudet* Tankebubblan ovanför honom säger: "Kärringar..." 

11 kommentarer:

Lippe sa...

Hahaha, lost in translation!!
Svenne-kram!

LillaTuss sa...

Hahaha... kassakillen kanske lägger in er konversation på Tjuvlyssnat.se

Ezter sa...

Där skulle man varit...

Ingegerd sa...

Ha, ha, kul, som det kan bli! Hoppas ni hade kul tillsammans hela tiden!

Anonym sa...

Hahaha, veckans asgarv!!!

Malla sa...

hahahah :D :D

Snäckskalsdalen. sa...

Det är sånt som förgyller livet, man skrattar så man nästan dör....finns det något bättre!
Kramar

p.s. har bäbis på besök.....och dens föräldrar också förstås....jobbigt med bäbis.....d.s.

Snäckskalsdalen. sa...

Glömde säga, när den skriker hjälper det bara om jag tar upp den.....vad sägs om det, va!

Elle sa...

Det var därför jag hade en liten lektion i språkliga missförstånd häromdagen.
Man kan förstå fel! *ler*

Med de ord jag kan på finska skulle jag nog inte komma långt. Antagligen skulle jag också köpt hushållspapper till toan...typ.

Ha en bra dag!
Kram Elle

bokhyllan sa...

Hahaha... det där med språk. :)

Suzan sa...

*fniss*