måndag 29 augusti 2011

Vad inbillar man sig riktigt?

Kikade in hos Alice Vintage i lördags. Hittade en sagolikt vacker klänning, långklänning. Eller egentligen var det färgen och tyget jag föll för, men då storleken var stooor ville jag gärna prova. Jag skulle få göra det hemma sa ägarinnan. Jag vet inte om hon misstänkte att jag inte skulle få rum i provrummet eller skrämma bort de andra kunderna. Eller så var hon bara snäll, för det är hon verkligen. I alla fulla fall. Jag strippade igår kväll och provade det vackra tältet plagget. Det gick på. Eller gick och gick. Men. Ja, se själva:



Ha ha ha ha, säger jag bara! Valross goes pattarna-i-det-fria-maskerad i turkos wannabe blåsa med fyrkantig discokula på magen! Ja ja. Jag mannekängade för Mannen. "Jaha, och när ska du ha den.....där då?" Hmpf. "När vi går på stranden en sen kväll i Barcelona, i månskenet, hand i hand, och jag med mina silversandaletter i handen!" Han tittade på mig en stund men sa inte ett ord. Då tog jag natt och gick och la mig. Ja, jag tog av mig klänningen först alltså.

10 kommentarer:

Tina sa...

*skrattar*
Du är rolig du...

Hur skulle det se ut med 2 axelband och högklackat?
Och pushup-bh.

(Hjälp... Nu skrattar jag ännu mer..)

Allvarligt, färgen passar dej jätte bra.

Snäckskalsdalen. sa...

Men......så brun och fin du är! Vilken Venus, ursnygg!
Och det var roligt och trevligt att läsa om Shamrock och Knasterfaster också!
Kramar

Fru Gårman sa...

Med två axelband och utan den där dicolådan skulle det kanske kunna va nåt. Eller?

Lysande ögonblick! sa...

Hahaha. Första skrattar jag och läser. sen måste jag gå upp och titta igen. Jag fattar inte grejen. Den är ju fin för tusan?! Och dina tuttar är ju stora och vackra. Nästan så jag skulle vilja klämma på dom lite. ;)

Ulrika sa...

Jag skulle också vilja ha ett axelband till, då vore den nåt. Och vilken solbränna du har, passar urbra till den färgen.
Och när man går på stranden i Barcelona måste man ju visa solbrännan på ett snyggt sätt.

Kram

Shamrock sa...

Han kommer nog hem med ett par silversandaletter idag. Vad brun du är fortfarande

Jess sa...

Färgen är super! Jag tror den där är felsydd, du är snygg!

Anonym sa...

Hahhhaa, tydlig Dolly Pattonstil men färgen är galet vacker.
Fan, kan fortfarande inte kommentera normalt, får fortsätta anonymt /madlar

Märta sa...

Den perfekta Barcelona-outfiten! Vira lite silverteps kring balubasarna så blir det klockers och kanoners!
F ö är det sjuuukt vackert med turkost till din Hawaii-bränna!
*puss på härligheten* :)

Osloskånskan sa...

Neeeej...är det bara jag som är allvarlig här?
Rätt sorts BH, och omgivningen slutar skratta, jag lovar. Jag tycker du är snygg i den!