måndag 29 augusti 2011

Helt osammanhängande paller.

Överlevt första jobbdagen. Tror jag. Tröttus Slutus har intagit min kropp och hjärna och Svettus Rinnus Plaskus har irriterat mig hela dagen. Jag måste se till att ha badkläder med mig imorgon, jag har en riktigt fin badklippa som jag kan stanna vid på hemvägen från jobbet.

Apropå hemvägen. Vägbygge på gång där. Exet (ej barnens pappa, utan en fem år lång tillfällig sinnesförvirring efter ex nr 1) satt i en lastbil, på jobb, på nämnda väg. Jag hälsade. Jag menar, vi är ju två vuxna typermänniskor! Tror ni han hälsade tillbaka? Absolutus Löjligus Nejdus. Att han alltid kallade sin arbetsplats för ett gubbdagis kan vara en anledning, att han inte får för frun en annan, eller så är han bara dåligt uppfostrad. Skitus Sammus.

Nu väntar föräldramöte med fjortonåringens klass. Oj så jag har väntat på det. Inte. Jag har bara aningen, lite svårt för ganska många föräldrar i nämnda klass. Enligt fjortonåringen har samma föräldrar ganska mycket svårt för mig. Moi!? Tsss...

Snart sextonåringen hade i fredags stora svenska grammatikprovet i gymnasiet. Av 144 elever klarade sig 64. Min guldlock var en av dom. Om jag är förvånad? Nähä. Vet ju vem hon brås på liksom.

Funderar om jag ska åka ner till Nabbens båthus och tvätta ett par mattor efter föräldramötet. Eller skitastrunta i mötet och ta mattorna på studs. Få lite mer tid över till bloggläsning då. Oavsett, måste gå nu, hörs!

8 kommentarer:

LillaTuss sa...

Skönt att du överlevde första dagen även om det var på håret. Ungarna verkar som sagt ha bra gener ;)

Fru Gårman sa...

Ex brukar va konstiga, det är därför dom är ex... :)

Snäckskalsdalen. sa...

Du låter full av energius i alla fallus! Hur kan nån ha svårt för dig, dom är dummus slutus i skallus. Lev väl, kära du!

Agneta sa...

Skit i mötet!

Anki sa...

Vad är det för fel på folk?! Andra människor alltså! :-) Ex och klassföräldrar är oftast inte mina favvosar heller!

Biggus kramus!

S sa...

Att man måste jobba och gå på möten?
varför är det så?

Cina sa...

Åh alla dessa klassmöten! Jag är belagd med munkavle enligt Lilla Syster när jag är på föräldramöten. Det brukar funka....... sådär. Tvättar hellre mattor faktiskt. Största började skolan -94 så det känns som jag fyllt kvoten med föräldrarmöten.

Gafflan sa...

Första jobbdagen efter semester brukar vara tuff men du överlevde.:D
Föräldramöten är inte min grej heller men till äldstas möte ska maken följa med helt FRIVILLIGT!! Han har ALDRIG varit med på ett enda hos någon av döttrarna. Hurra jag är gift och inte ensamstående gift!!
Grattis till din Guldlock för bra resultat. :DD