måndag 15 februari 2010

Samma saker lite nu och då!

Hur glömsk och virrig jag än är så vill jag ha ordning och reda. Jag tycker om att vara lite åt det strukturerade hållet och jag älskar listor och återkommande punkter, åtminstone de som är bra!

Nu tänkte jag börja med lite sånt här på bloggen, tar upp ämnen och visar saker som jag gillar!

Måndagar: Måndagsstoryn (så länge vi har nåt som är kul)

Tisdagar: Veckans sko (jag älskar skor och tänkte visa bilder på mina favoriter)

Onsdagar: Jämna veckor, Min kokbok (visar mina favoriter som jag har hemma på hyllan)
Udda veckor, Dagens snabbis (recept på en snabb och god middag, vad trodde ni?)

Torsdagar: Veckans vintips (behöver knappast nån närmare förklaring) ;-)

Fredagar: Månadens väska (jag älskar väskor också) Vi tar första fredagen varje månad.

Ganska skrämmande att jag har fler skor och väskor än vad jag har recept...

Hoppas ni kommer att gilla det lika mycket som jag! :-)

Idag har jag tränat: Nej, inte ännu, men vi ska ut på kvällspromenad
Idag har jag ätit: Ja, mest hela dagen,åtminstone om man tittar på vågen...
Idag har jag lärt mig nåt nytt på datorn: Nej, väntar på att mannens lugnande piller ska börja verka...sen kanske...

Välkommen Monica, kul att ha dig här!

11 kommentarer:

Gafflan sa...

Ser fram emot att få ta del av detta :)

Koola Viola sa...

Å-hå, vintips. Hoppas vi har samma smak ;o)

Sandra sa...

Låter som det kommer bli ännu mer spänannde att besöka din blogg, påhittaiga du!

Madlar sa...

Kanon, vi har samma intressen i livet...skor, vin, mat o väskor. Ser verkligen fram emot dina inlägg i dessa ämnen :)

Petra sa...

Skall bli otroligt spännande.

desperat hemmafru sa...

Tycker jag med! Livet på en pinne!

Monkan sa...

Det låter kul ser fram emot alltihop.Jag är extra nyfiken på skorna eftersom jag jobbat med skor i 8 år.

Mollamaja sa...

Hahha :-) Snacka om samma intressen du ;-) Jag ska anta detta som en utmaning och svara med samma på min...fast om jag kommer ihåg. Världens största virrpanna har du nämligen här, det vet du :-)

Malla sa...

Hej hej jag hittade hit från en annan blogg :)
Jag tycker det är en bra ide med listor, det har hjälp mig många ggr :)
Ha en bra dag!
/Malla

Märta sa...

Spännande! Ser fram emot vintipsen! :)

Osloskånskan sa...

Vi har mycket gemensamt!