torsdag 11 mars 2010

Jag ska ta mig fan..

..bli bilskolelärare när jag blir stor och lära alla idioter att köra bil i rondeller!! Jag håller på att bli galen på mornarna när jag ska på jobb och folk inte kan köra! Vi har inte mycket till trafik, men alla ska ju genom "bläckfisken" på morgonen, en liten jävla skitrondell, men vad hjälper det! Istället för att titta mot föregående infart/avfart, som syns bra, så kör man fram och stannar och sen tittar till vänster!! Det har ju hunnit köra ut minst tre bilar under den tiden!! Jag måste säga, att ålänningar och rondeller är en inte allt för lyckad kombination. "J" frågade en gång där hon satt i baksätet, hon var kanske 4 år: (jag sitter ju där och muttrar och kallar folk för ......) "Mamma, är det bara du som kan köra bil?" Och vet ni, vissa mornar är jag benägen att svara: "JA!"

11 kommentarer:

Monkan sa...

Det är likadant här, smidighet "vaaad" är det.
Hela Malmö består snart av rondeller, i stället för ljussignaler.

Göran sa...

Är du helt säker på att DU kör åt RÄTT håll?

Ancan sa...

Precis likadant är det i Varberg!

Kram på dig!

Singelmamman sa...

Samma sak här i Stockholm. Jag och tonåringarna har en svärburk, där en krona läggs vid varje svordom. Men i bilen om jag kör, då har jag dispens... Himla tur det.

Mollamaja sa...

Hehhe, I know the feeling...:-) Bra kommentar av "J".

desperat hemmafru sa...

Här i Belgien kan man rodellkörning i alla fall! Herre jösses, de kör som galningar in i rondellen!!! Ibland skulle jag önska att de åtminstone vred huvudet lite till vänter... Eller lättade på gaspedalen...

Mina dagar sa...

Tänk att man alltid sitter där bakom ratten och svär? Synd för nu har dottern 7 år också börjat svära åt ALLA som inte kan köra lika bra som jag!

BrunettAnna sa...

Det värsta är ju att det finns ju ta mej s*tan rondelf*nskap overalles nu!! Och på den tiden te x min mor tog körkort fanns inte ens ordet....så hon är beredd att stanna bilen gå ur, och vänta tills nån flyttat den åt henne....(därför brukar jag agera färdtjänst åt tanten...shyyy,säg inget!!)//A

Monica sa...

Känner väl igen det där... ;-)

Snäckskalsdalen. sa...

Instämmer!
Agneta.

Sandra sa...

MIn dotter kallar alla andra trafikanter luspudlar...hmmm undrar vem hon hört det av?!