tisdag 9 mars 2010

Veckans sko

Dagens skor blir två par eftersom jag traskar runt i Budapest nästa vecka och då i helt andra skor :-) Det första svarta paret har jag köpt på loppis för 5 €, lite småfräcka både till kjol och tuffa jeans. Inte så hög klack och bekväma. Man kan göra riktigt fina fynd på loppisar och i second hand butiker. Oftast är det helt oanvända skor till bra pris, vilket passar en skoberoende tant bra!


Det andra paret är ett par av mina absoluta favoriter (alla röda skor är det) inköpta på Kefalonia, en ö i Grekland, för ett par år sedan. Så blanka, så läckra, så röda. Det säger allt. Tyvärr så står båda tjejerna i kö för att ärva dom, men jag har en kuslig känsla av att de försvinner innan jag dör ;-)

12 kommentarer:

Mollamaja sa...

Vilken skopingla du är ;-) Och smaken har vi samma märker jag :-) TJUSIGA skor! Visst gör dom livet lite roligare när allt annat "suger"...

Petra sa...

Åh röda skor är så fräckt.

Ewa sa...

De röda är sååååå snygga! Jag tror också att jag ställer mig i kö... ;)

Göran sa...

Fy sjuttsiken för nummer ett!
En spark på smalbenen av en så´n känga och man blir for ever invalido;-))

Tigris Predikantan sa...

De röda .. så läckra! Är de bekväma att gå i ... för att vara finskor menar jag?
:)

Bibban sa...

snygga som bara den, men jag skulle nog trilla omkring i en liten hög, jag kan inte ha den klacken så tråkigt...bara att gratta till snygga pjuckisar
Kram

Fru Venus sa...

Båda paren är faktiskt bekväma :-)

Singelmamman sa...

Men jösses flicka så vackra skor! Loppis säger du.. jag kommer med nästa båt ta mig tusan! Jag blir alldeles matt. Men det dröjer innan vi kan ha de skorna ute... *kastar mycket lystna blickar*

Osloskånskan sa...

Mmm...me like1 Röööda skor med slingback, underbara! Skicka hit!

Knasterfaster sa...

Jasså det där är "inte så hög klack"?! Med mina mått mätt är de där höga. Jag har ett par röda dr Martens på på bild på min blogg. Det är mina enda med klack.Jag önskar jag kunde ha sådana där fina höga skor. Snyggt!

Cornelia sa...

Åh så fina. Jag bara äääälskar skor. Kram och pepp på dig.

Göran sa...

tigris kommentar var kul.
Om skorna är inhandlade i Grekland, kan de väl knappast kallas för "finskor";-))