onsdag 18 augusti 2010

Min syster i Helsingfors...

... hon är rolig hon! Jag var ju hemma hos henne igår kväll (ja, jag skrev det här igår kväll också, för just nu ligger jag säkert på mage och dreglar och är lite lull-lullig), jag ville ju naturligtvis träffa henne och min systerdotter, men framför allt ville jag se de nya tapeterna jag valt åt henne till hennes "nya" sovrum! (hon har bytt rum med dottern) Det finns ingen som är så velig och har så svårt och bestämma sig som min syster! Vi har alltid samma procedur, hon hittar några alternativ, jag väljer det bästa och hon börjar fundera. Och skickar tapetprov. Och frågar om tavelramar och möbler passar. Och undrar om jag är riktigt säker. Och får det tapetserat. Och blir jättenöjd! Jag med :-)


Nu kommer varken tapet eller färger riktigt till sin rätt här, men det är ljust blå och grå blommor, och så en ljus lattefärg och konturerna  runt blommorna är i en matt silverfärg. En liten bit vägg bredvid fönstret är målad i samma lattefärg. Det kommer att bli ursnyggt när alla grejer är på plats! Så här ser det ut på närmare håll:


Min syster är fyra år yngre än mig, och en otroligt stark, bestämd, duktig kvinna med mycket pondus. Men när det gäller inredning och kläder, då vill hon ha mig med, fast vi är så olika just där. Jag har en viss utbildning när det gäller färg och hon har lärt sig att lita på mig där. Nu måste jag komma tillbaka innan december och hjälpa henne hitta en klänning till julfesten. Samma procedur alla år :-) Men en kul procedur.

13 kommentarer:

Petra sa...

Ser mycket fint ut.
Härligt att vara lite lullig.

Veronica sa...

Det kanske är du som ska hjälpa mig att hitta klänning till festen i november? Du OCH Singelmamman?!? När vi har spahelg i oktober kanske?

Hoppas du har haklapp förresten... *puss*

Anonym sa...

Snyggt! Syns att ett proffs varit inblandat;) !!
Kram Paula.
(Jag finns på blogspot nu!)

Monica sa...

Lycka till idag!
Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Väldigt elegant och diskret men ändå med lite udd! Du är duktig på färger, det har jag länge anat mig till! Tänk att två systrar kan vara så olika, fast lika - hon har ju pondus och det har du också, det VET jag!
Hoppas du mår bra när du läser kommentarerna sedan! Och att du lullat färdigt då!
Jättekram

Monica sa...

Wow, Fru Venus är "styling" expert också....du kan mycket du......vad månne bliva av denna Fru?...*fniss*
Håller tummarna för dig i dag!!!!!!!!! jag tar tårna på fötterna också.....Stor ärlig kram.

Elaine sa...

Mycket fint och snygg tapet!

Livsnjutaren sa...

Kanonfint, skönt att man kan hjälpa varandra;)

Daniel sa...

Borde fara till helsingfors å hålla din syrra sällskap å hjälpa henne!!!

Pinglan sa...

Jättefin!

Ninis sa...

Du kan ju sadla om och bli inredare, en så'n där som stylar hus inför försäljningar kanske?
Håller tummarna för dig idag :)

Rut-Knut-Tjut sa...

Jättefint. Visst är det extra speciellt att ha en syster?

Frogprincess sa...

Hoppas att allt går bra med dig i dag :-)

Men visst vill man vara säker med sitt tapetval och därmed funderar jag också onödigt mycket. Men tapeterna hoppar ju liksom inte upp av sig självt, man sparar en del arbete om man inte behöver göra om jobbet för att man skulle valt något annat...