torsdag 25 november 2010

Avskyr!

Jag bara avskyr Facebook, msn, Bilddagboken, mobiler och annat liknande skit som jag inte vet något om ännu. Ungar/tonåringar skriver precis vad som helst och hakar på vad för skit som helst utan att veta vad det egentligen handlar om. Det är så lätt att skriva ner några ord och skicka iväg det utan att tänka på följderna. Inte undra på att skolpsykologerna kroknar under sin arbetsbörda, allt fler barn och ungdomar mår dåligt och föräldrar inte vet vad deras ungar håller på med.

Nej, tacka vet jag den tiden när man satte sig på sin cykel och cyklade iväg till kompisgänget som var ute och verkligen gjorde någonting, istället för att sitta ensam hemma bakom stängda dörrar och kasta skit via cyberrymden!

Vädret? Ungefär som jag, i en skala mellan vitaste vitt till gråaste grått, beroende på om man tittar neråt eller uppåt. Och nej, det blir inte ljusare av snön, ljust blir det av solen!

Förtydligande: Jag vet vad msm, fejjan, BDB och mobiler är för nåt, men det finns säkert nytt skit som kommit som jag inte har koll på - ännu.

10 kommentarer:

Finnpajsaren sa...

När jag inte fattade vad ungarna gjorde på nätet gjorde jag ett studiebesök där tillsammans med dem. Alltså, vi satte oss ner och de visade vad saker och ting gick ut på. Jag förstår vad du menar (mellantjejen blev duktigt retad på msn) men samtidigt skriver du att du inte kan något om de där sakerna du hatar. Skaffe ett facebook konto själv och kolla runt lite. Det är inte bara av ondo. Våra stortjejer är dessutom vänner där med båda sina föräldrar och mig. Då har man faktiskt liiiiite koll ändå. ;-)
KRAM!

Ezter sa...

Ja, gör det, så kan vi bli vänner där ;)

Snäckskalsdalen. sa...

Vad är nu Bilddagboken för nåt? Har inte ens hört namnet......knappt har jag lärt mig att det finns Twitter förrns det kommer mer och mer och mer....grått här också! Liiiite trist faktiskt, ögonlocken blir så tunga.
Kram

Renée sa...

Håller med doig fullständigt! Jag är inte ens själv med i facebook! Kollade på en sida som mitt barn var inne på som handlade om att skaffa sig vänner. Oskyldigt kan man ju tro men då såg jag en 11-årig grabb skriva en fråga till alla ute i zyberrymden om någon var kåt? Hur i helvete kan de som står för den där sidan tillåta detta? Allt handlar om snusk och utseénde tyvärr. Jag blir både ledsen och förbannad över att veta att oskyldiga barn får läsa sådan skit...

Unknown sa...

Msn: nej. Twitter:förstår ej syftet(är väl dum i lilla huvudet kanske) Bilddagboken vet jag inte vad det är. Facebook: där är jag med eftersom vi (jobbet) använder det som en del i marknadsföringen av kurser och evenamang som vi har. Skulle inte fresta att lägga ut min vardag på facebook...tycker ibland att jag blottar mig väl mycket här och det får banne mig räcka. Mina pojkar använder såklart FB, men min äldre har helt tappat intresset för denna sida och ingen av dom är såna som vill figurera allt för mycket. Min ene son tog bort alla foton t ex för några månader sen. Allt är på gott och ont och jag hoppar till när jag läser Renées kommentar här. Jag är med i en pockeybytarklubb via facebook...det gillar jag.

Fru Gårman sa...

Ibland är jag glad över att jag inte har barn.
Jobbigt det där när man inte kan ha koll.
Själv har jag Facebook och blogg. Det räcker got så.

Agneta sa...

Facebook är mest rätt trevligt tycker jag. Om än lite larvigt ibland.
Men så är jag ju inte ungdom längre direkt...
Och ja, det finns mycket skit. Folk gömmer sig bakom nick och förblir anonyma, och modiga.
Tråkigt för dem som drabbas...

Frogprincess sa...

Det känns ju som att det borde finnas en åldersgräns för medlemsskap... Jag är inte mycket för kontrollsamhälle men just i det fallet att man kan posta uppgifter om sig själv så borde det faktiskt finnas någon gräns.

Daniel sa...

Ja ut i friska luften ungdomar!

Ninis sa...

Vi är alla olika och man kan ju faktiskt använda "skitet" på olika sätt ;) Men jag förstår dig.