lördag 11 december 2010

Fru Venus Nobelprisutdelning

Ja, jag vet att ni hade den där långa och småtråkiga tilldragelsen igår, den som har en massa vinnare inom områden som inte så många förstår ett smack av, så jag har en mycket folkligare och viktigare lista med personer som förtjänar ett Nobelpris!

Nobels Fredspris a là Venus går till Malla för att ha stått ut med att vara utan dusch hemma i fem månader och fem dagar!! På den tiden skulle jag ha slagit ihjäl halva byn och flyttat in i första bästa hus med dusch, oavsett vems det var. Men Malla, hon pallar hon! Grattis!

Nobels Kurragömmapris a là Venus delas av Ting o Tankar och Våga vara kärring - Tant Grön Ihärdigt har jag försökt få deras, eller deras grannars, adresser för att kunna skicka åländska finheter till dem, men ack nej, åländsk paller lockar lika lite som påssjuka. Dessa damer värnar om sin integritet, och vackert så! Grattis mina damer, och priset uteblir då av samma anledning som nomineringen.

Nobels Kemipris a là Venus går till Rut-Tjut-Knut! De sjukdomar och mediciner som inte denna familj testat finns inte, och jag hoppas och ber att familjen ska få vara frisk resten av året för att kunna fira med andra kemikaliska ingredienser än hostmedicin och annat äckel-päckel.Grattis sötnosar!

Nobels Litteraturpris a là Venus delas av Tantaluran och Osloskånskan som genom några få men mycket väl valda ord får så otroligt mycket sagt. Du som inte förstår dem får skylla dig ensam. Grattis damer ;-)

Nobels Nudistpris a là Venus går utan vidare omröstning till Ole med (B)loggboken, en åländsk gentleman med humorn i behåll och som inte rädd för att visa omvärlden hur Gud skapade honom. Typ. Har bestämt mig för att försöka bjuda hem denna pärla. Mina allra varmaste gratulationer.

Nobels Gå-Ihjäl-Sig-Pris a là Venus går till Här går man, en kvinna som med en underbar humor har bestämt sig för att gå till Paris fast det går både flyg och tåg dit. Grattis knäppskåp!

Nobels Munterpris a là Venus går till Singelmamman som outtröttligt orkar se det positiva i allt, muntra upp andra och snart har slagit det nordiska rekordet i både minst antal timmar med sömn och mest antal timmar med AW, julfest, julbord och "konferanser" ;-) Happy birthday, typ.

Nobels Fysikpris a là Venus går till Ulrikasyr som med knivskarp humor orkar muntra upp oss andra samtidigt som hon envist kämpar med sin smäckra kropp och och viljan att få igång sina konstnärliga anlag igen. Grattis vännen.

Jag skulle gärna ha delat ut fler men vi ryms inte fler runt köksbordet där den fantastiska Nobelmiddagen avnjuts! Så, damma av era galaklänningar och leta fram tiaran, och du Ole, du får komma som du är! ;-))

22 kommentarer:

Unknown sa...

Du är underbar FV! Grattis alla ni lyckliga Nobelprisvinnare!! Ni har verkligen gjort er förtjänta av dessa utnämningar.

Knasterfaster sa...

Grattis alla vinnare!

Huskatt sa...

Stort GRATTIS till alla vinnare!
Och så är det, ingen förlorare..tjaa, då finns det heller inga vinnare :D

Ulrika sa...

Och men tack!!

Först skulle jag vilja tacka alla som stöttat mig genom åren medans jag kämpat med mitt fysiska tempel.
Jag vill också tacka Fru Venus som är en ren glädje för mig och som jag önskar jag bodde fysiskt närmare.

Jag vill också tacka.......


;)
Du är för go du!
Kramar från långklänningklädda UlrikaSyr

Fru Gårman sa...

Oj! Jag tackar så hemskt mycket, detta var alldeles oväntat, men mycket glädjande.
Nu måste jag alltså ut och söka efter galaklänning, eller fungerar min husbands kamouflagebyxor med foder och min vinterjacka som går till knäna nästan, den är väl typ som långklännig? Matchar nog bra med Ole som kommer som han är?
Vilken heder att få ett så ärofyllt pris, dessutom helt nystiftat till min ära, kan jag tro. :D

Fru Gårman sa...

Måste säga också att det blev nog en och annan i det där nobelsällskapet som kommer att få besök av en gågalen tant i framtiden. Men inte just nu, för just nu ska jag gå några steg närmare Paris.

Malla sa...

Åhhhhhhhhhhh det är det allra, allra finaste pris jag nånsin fått! :D Bara hoppa ur morgonrocken och dra på sig galaklänningen på stört :D

Thank you!

Osloskånskan sa...

Åh tack! Kanske kan jag knota ihop ett tacktal på min blogg? Får se. Kram!

Fru Gårman sa...

Kalvdans är GOTT! Precis som ostbröd, heter det så?
Jag ska skriva ett tacktal på min blogg sen, men inte just nu. Kram!

Jolly Roger sa...

Hedersamt, känns det som. Det här var roligt. Tack och kram, fru Venus.

Jesse-Paloma sa...

haha vad härligt =) Grattis alla vinnare!

Jag sa alltid att min mamma hade fått nobelpris när jag var liten. Alla kunde ju inte låta bli och fråga Varför? Hon fick ju mig den dagen! Värsta bästa! haha ;)

Anonym sa...

oj va du e bra. Och Grattis till alla vinnare

Anonym sa...

=)

Rose Garden Malevik sa...

haha,,,,,,,,,GRATTIS till alla vinnare :)

Missa inte PARTYT :)

Håkan

Sara sa...

Haha, kul! Grattis till alla vinnare! Jag kanske kan få vara servitris? Jag är inte speciellt duktig på att balansera glas, men jag är flitig på att prata och le (samt lyssna på skvaller) ;)

Elin Damberg sa...

Hahaha! Jag ska sätta lite glitter runt öronen, trycka in mig i snyggaste stassen och SIMMA över! Detta kan man ju inte missa. Grattis alla härliga damer och Näckar-Ole! :-D

Singelmamman sa...

Det är sällan eller aldrig jag gråter, men det gör jag nu! Tack bästa vännen för ditt skarpsinne och omdöme. Både om mig och de andra pristagarna. Och så vill jag hälsa och tacka: Jag vill tacka champagnens uppfinnare för världens bästa dryck och Ulf Lundell. Sistnämda behöver ingen förklaring. Så det så.

Märta sa...

Den där Nobelmiddagen hade jag gärna bevistat! Låter som en klart trevligare och roligare tillställning än den där andra tråkiga!
Grattis till alla pristagare! :)

Hoppas du får en riktigt härlig dag i kylan. *Bamsekramen*

Tant Grön sa...

Åhh, vilken fin nominering. Jo, jag är lite hemlig. Men om just du är hysteriskt nyfiken på vem jag är kan jag skicka namn, adress och ev foto till din mejladress. Bara du lovar att inte skvallra för någon annan.Kram

Tantaluran sa...

Oj oj oj.......säger jag bara......och rodnar generat. Tack!

Mimmione sa...

vilken underbart kul idé härligt även om nu inte jag fick något pris ;)

Shamrock sa...

ha ha detta inlägga har jag missat. Grattis alla pristagare