lördag 19 mars 2011

"Har du äpple med dig idag?"

"Hon har inte riktigt full koll, min reservskötare, men det får väl duga. När "J" är bortrest eller sjuk så tar hon hand om mig. Byta vatten, ge mig foder och hö går riktigt bra. Det gör även kramandet och klappandet, men när hon ska ha en grimma på mig för att ta mig ut i stallgången när hon ska mocka, det blir ingenting det. Hela förra vecka och även igår stod hon och vände och vred på grimman och funderade på vilken väg den ska träs över(?) mitt huvud. Jag har försökt hjälp till så gott det går, försökt puffa till med mulen när hon har det på rätt, men har hon fattat? Åh nej. Nu gör hon så istället att hon ger mig lite hö i en knut i boxen och ett äppel eller en morot, och sen mockar hon fast jag står kvar i boxen. Funkar bra för mig och för henne, men lite konstig är hon nog. Ja ja, hon gillar mig, det är huvudsaken. Fast jag längtar efter "J" för då rider vi ut. Ingen risk med den här dunderklumpen. Hon hoppar högt bara jag nafsar lite med läpparna. Men äpplen sitter bra!"

8 kommentarer:

Ulrika sa...

Söt häst/ponny.

Jag är ju gammal hästtjej (med betoning på gammal) så jag vet minsann hur grimman ska sitta. Tyvärr är det lite för långt för att jag skulle komma och hjälpa dig.
Bodde jag närmare skulle jag gärna sköta den raringen.

Fast lite rädd har jag blivit efter att ha blivit biten i halsen. Fast det var en ond häst. Ingen söting som denna ;)

Fru Gårman sa...

Alltså jag lider av hästskräck. Måste kanske gå på terapi hos er...

4U2 sa...

"Man gör så gott man kan" - väl?

Fru Gårman sa...

Förresten, visst är det konstigt, Ponnysar, även de små är jättelåskiga, men kalven, som är typ lika stor är jag inte ett dugg rädd för. Tvärtom! :D

Livsnjutaren sa...

Haha, det är klart man kan mocka med hästen kvar i boxen. Det gör jag med dom som håller sig lugna. sist fick jag dock avbryta och plocka ut hästen i stallgången då jag upptäckte att bakdelen vändes mot mig i hotande ställning.

Madlar sa...

Var tacksam du hästkrake, här hade du fått både svälta o frysa för jag hade aldrig i helvete vågat gå i närheten av dig.

Lippe sa...

Haha, ja du pållen! Tur för dej att det inte var Madlar du var hos!!
Rar häst och duktig hästskötare som genomför det hela iaf!
Såg du att jag länkat till ett av dina inlägg?? Tänka att jag skulee tänka på dej just då??
Kram

Singelmamman sa...

Klart det går att mocka med pållen kvar. Det har jag gjort många gånger. Även om det är lättare när de är ute. Men den där ser fin ut.