söndag 10 april 2011

Alltså drömmar.... Varning, helgalet!

Ja ni, var ska jag börja? Jag vet att drömmen var på morgonsidan, kanske efter det att jag var upp en sväng tidigt på morgonen(?), minns inte. Faktum är att när jag vaknade vid halv nio så låg båda kissorna i vår säng, nöjda. Antog direkt att Mannen gett dem frukost mellan kl. 06 - 07, men icke. Inte heller tonåringarna hade gjort det. Har jag varit uppe? Minns inte...

Drömmen då. Har nån en tolkning av denna dröm, ja tack, dela med er! Vi åkte buss, en extra jättelång buss. De flesta av er bloggare var med + bekanta som inte alls "passar in" i detta sammanhang, både manliga och kvinnliga. Vi var alla klädda i blå trikåer och ljusblå topar. Även männen. Tajta toppar för vi var alla jättesmala. (det är här jag blir lite lost in space) Vi körde nån sorts uppvisningar i gymnastiksalar runt om i nåt land. Vi uppträdde som kör också, sjöng som galningar. Vi testade nya berg-och dalbanor och besiktade andra bussar. En av männen (en teknisk ingenjör IRL) var sur för att hans trikåer inte hade samma blå färg som en del andras... Jag körde bussen allt om som oftast och det gjorde jag bara för att ni/de andra inte skulle märka mina aprikosfisar. När nån klagade på lukten sa jag att det låg ett pappersbruk i närheten. Jag är född nästgårds med ett av Finlands största pappersbruk (på riktigt alltså). När jag vaknade höll vi på och övade dans i bussen inför ett nummer i Globen tillsammans med Televinken och uppblåsbara Barbara.... Sen ville(?) jag vakna och gjorde det. Precis slut i skallen. Vad säger ni, har nån av er en buss?  :-)))

PS. Idag gratulerar vi bästa bästisen S och världens härligaste Tantaluran GRATTIS!  DS.

20 kommentarer:

Ezter sa...

Nä, jag har ingen buss. Är inte heller smal... undrar om jag var med? Det låter som om det var roligt iallafall?
Tittade du på Körslaget igår? Det var det första jag tänkte när jag började läsa och kom till trikåerna :)

Lippe sa...

Jag var med! Låter som något jag helt klart skulle ha kunnat göra!! Vara smal, åka buss, sjunga och besikta grejer?? Jajjemän!

Osloskånskan sa...

Ajm inn! Åff kårss!

Knasterfaster sa...

Det enda osannolika i den där drömmen är att vi är jättesmala allesammans men resten tycker jag låter väldigt trovärdigt. Det kanske finns trikåer som lyfter upp och håller in. Det kan ha varit sådan vi hade på oss. Jag har ingen buss men jag åker gärna med på turné!

Petra sa...

Ja du, vad säger man??????

Viktkamp sa...

haha kollat för mycket på körslaget kanske ;)

Milla sa...

Hahaha, jag i blå trikåer, skratt...Smurf storlek xxl, gapskratt.
Men du gillar nog att ha kontroll om det var du som körde bussen:)
Kram

Ragnarufus sa...

får TACKA så mycket, maken lagar mat just nu hoppas de blir något gott

Blåklinten sa...

Dansövning med män i tighta blåa trikåer...Nää, jag hoppas att inte jag var med:)

Tankar vid midnatt sa...

Skickar en varm vårhälsning till dig. Har i dag suttit ute i linne och fikat. När jag påttade i jorden så surrade en humla förbi. Skickar den vidare till dig med vårglädje...

Maj Korner sa...

Haha, vilken härlig dröm! Jag gillar speciellt det där med trikåerna!

Anonym sa...

Blir bara förvirrad av att läsa sådant där!!!!

Mässkalle

Fru Venus sa...

Nä, jag ser inte på körslaget, har de blå trikåer??

mimmione sa...

drömmar är liksom sådana att det ska inte vara något vettigt med dom,

Livsnjutaren sa...

Hahaha,dagens asgarv nr 2, du är ju för rolig;) Jag skulle nog se ut som en kombination av smurf och barbapappa i då blå trikåer.
Dagens garv nr 1 var när jag megatrött återvände hit till hotellet efter ytterligare en dags jobb. Väl inne på toan höll jag på att missa hela toastolen.Hade inte varit snyggt att ligga där och sprattla med byxorna nere;) Trött och flamsig blev det världens fnitter-bryt.

Tant Grön sa...

Hahaha.

Shamrock sa...

Låter som om det var "Blue men group" som inspirerat dig

Tantaluran sa...

Tänkjotänkjo!

Fru Gårman sa...

Kan inte tolka drömmen, men blå trikåer och jättesmala låter jättebra! :D
Känner bara till ett enda pappersbruk i hela Finland och det är det i Kuusaankoski, inte är det väl den du menar? För jag kommer ifrån ett ställe i princip nästgårds den, Kouvola. På riktigt alltså. :D

Singelmamman sa...

Kontrollen tror jag också på, att du vill ha alltså. Men resten? Intressanta bilder jag fått i alla fall. Underbar dröm tycker jag. Och köp du en buss så hänger jag med. Kram