lördag 23 april 2011

En dag i solen

Efter morgonpromenaden åkte vi en sväng via torget och Påskmarknaden för att köpa färskt hemvete (alltså bröd), rökta räkor och laxost till "brygglunchen". Även en flaska plommonsaft och en burk rabarbermarmelad som inköptes av min goda vän N kom med ut till stugan:


Alltså vädret idag, kan det bli bättre i april? Efter lite golvskurning och sängbensmontering hamnade vi på bryggan idag igen. Denna gång med laxostmackor och en flaska tyskt Venusvin:


Jag fattar inte att våra ben ser så grova ut och vinflaskan så liten? Våra ben var är ju så smala och tomflaskan vinflaskan var på en liter!? Till vänster om oss hade vi denna utsikt:


Zoomar vi in havet lite mer ser det ut så här, inte undra på att vi satt här hela dagen:


Nu är vi hemma igen med röda näsor och rodnande barm. Dricker lite vin medan Mannen lagar fetaost-pesto-lax med färskpotatis och rökta räkor. Jag tror bestämt att vi tar ett glas vin till det med!

9 kommentarer:

Petra sa...

Härlig dag!

Kolla in mina tjejers chokladägg! Något för dig tror jag allt.
Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Ooooooooo....

Lippe sa...

Åhhhhhhh och ahhhhhhhhhh ♥

Realisten sa...

Det låter bestämt som ni har det rätt så bra. :) Kram på er!

Suzan sa...

skål!

Osloskånskan sa...

era lortar....(jag vill också)

Susjos sa...

....otroligt vackert!!! Alltsammans!

Shamrock sa...

Har ni vågat doppa er än?

lisbeth sa...

vad mysigt ni har det. Visst är det gott med rökta räkor o Aoili
ha en fortsatt bra påskhelg