lördag 30 april 2011

Katten har nio liv

och det kanske jag, eller vi, också har. Just när man blir påsparkad, nerknuffad och tillplattad rent psykiskt och trött så in i märgen rent fysiskt, ja då tror man att man aldrig orkar resa sig igen. Men det gör man. Sakta men säkert kravlar man sig upp igen. Börjar med att borsta av sig den värsta skiten för att vart efter skaka av sig allt. Sen går man vidare, för det är ju det man gör. För sin egen skull men också för sina barn. Kanske också för livet, för det kanske ändå har mer att erbjuda? Ibland vill man ge upp allt och alla, men ändå inte, för i grunden så är man nog en god människa och vill försöka hjälpa.

Ni där ute, tack för alla kommentarer, för mail och mess. Och tack för praktisk hjälp jag fått under det senaste dygnet, utan dig vännen har jag fortfarande stått och trampat, uppgiven, arg och i tårar.

Men nu skiner solen, det är valborgsmässoafton och varmt ute. Ska bara bestämma mig för om jag ska titta på brasan ikväll eller blicka ut över havet och fundera. Kanske titta på brasan vid havet på stugan? Vi får se. Vad gör ni, firar ni Valborg och första maj?


Jag ser att jag fått en ny följare :-) ska titta till dig sen och hälsa dig välkommen. Jag ser också att två valt att lämna denna dystra blogg. Synd, men man kanske inte är så god i alla fall!? Ha en underbar dag i alla fall, kram!

19 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Svar på din fråga: Nej.
Du är som en sådan där vippdocka som reser sig om man puttar omkull den. Jag anar att du står och vippar fortfarande. Nu skickar jag en stor varm kram så att du står stilla en stund. KRAM

Renée sa...

Jag hoppas verkligen att du reser dig och står ståtligt resten av livet! Pausa en stund, stå och bara andas innan du går vidare. Släpp det gamla innan du börjar med nytt.
Många kramar från mig!

AKF sa...

Hej!
Vad skönt att se dig på bloggen igen, att du orkar ta nya tag. Vad som än har hänt, tilltufsade blir vi i livet och av livet, men till slut orkar vi resa oss igen och gå vidare. Ta hand om dig och njut av det av allt det vackra runt dig, det är du värd, en härlig kvinna som vågar dela med sig av sitt liv.
Kram AKF

Osloskånskan sa...

Här firar man inte valborg, så det blir en vanlig lördag. Kramen!

Lisen sa...

Fru V - stor kram till dig denna valborgsmässoafton!

Lippe sa...

Härligt att ha en vän att hjälpa en upp när man åkt på en snyting av livet! Det är här man ser att man faktsikt är stark!! Det är nu man ser hur man reser sig igen och jag lider med dej när du lider och jag ängslas när du är olycklig men riktigt orolig var jag inte! Du är älskad och har vänner och så är du stark! Jag önskar att jag kunnat vara där och på riktigt ge dej den där kramen jag vill ge dig! De börjar bli många nu, de där kramarna, måste nog börja skriva ner dom så att du kan få alla på riktigt när vi träffas! Få se nu, vilka är det..brajobbat-kramen, tröst-kramen, tack-kramen, lyckatill-kramen, jävlarvabraduär-kramen, stackarsdej-kramen, pepp-kramen...ja du vet, alla dom där kramarna som du också har skickat till mej...natt-kramen, ståpådej-kramen, asgarvs-kramen.....

Ezter sa...

Skönt att höra att det börjar kännas bättre igen :)

Anonym sa...

Om följare slutar pga av att bloggen blir lite dyster då och då kan dom lika gärna ge sig av, tycker jag...Å vem vill bara läsa hurtiga inlägg?

Jag gillar dig som du är.
Punkt slut!

Kramen på dig!!

Helena sa...

Här kommer ännu mera cyberkramar. *kram*

Åsa Hellberg sa...

Vänner är bäst. Och jag tror att du är en god sådan också.
Kram Åsa

Elle sa...

Bra att du reser dig igen!
De följare du blivit av med...so what?
Man kan inte bara vara rolig hela tiden, det finns ju ett RL som tar över ibland.
Jag vet ännu inte vad vi gör i valborg. Grillar antagligen. Det är det närmaste brasa jag kommer idag!
Ta hand om dig!
Bamsekram!
Elle

L8 sa...

Följare kommer och går men verkligheten består. Trevlig Valborg! /L8

Shamrock sa...

Kram!

Livet på landet sa...

Härligt att du är på G igen!!!
Hoppas du får en bra Valborg.
Kram
Helena

Singelmamman sa...

Jag ska fira valborg med att oroa mig, men bara lite, för att mina tonåringar är ute. Och ingen av dem ska sova hemma, det är däremot inte hela världen. Kram

Tant Grön sa...

Jag har hängt ut tvätt och så är det Valborg. Alltså regnar det nu. Det regnar ofta när jag precis fått ut tvätten, det regnar ofta på Valborg. Men vi är bortbjudna på middag, hurra! Sedan ska maken den stackarn vara med i manskören och sjunga in våren. Om det inte regnar alltför mycket går vi väl och kollar..
Ha en dräglig Valborg kära vän. Kram i massor.

Ulrika sa...

Skönt att det känns lite bättre. Följare kommer och går, så är det bara, strunta i dom.

Grattis till att ha en sådan vän, de är guld värda!
Kram♥

Unknown sa...

Skönt att du är på banan igen. Nu vet jag inte vad du råkat ut för, men det är fint att du har vänner som stöttar upp dig igen och jag ger dig en varm kram. Ha nu en bra valborg. Själv ska jag fira den i min ensamhet, men det är inte så dumt det heller :-)

Cina sa...

Det är precis så man gör och det är skönt, tryggt o lättare när man känner att man har stöd runtomkring på alla möjliga sätt! Hoppas det reder ut sig till det bästa för dig!
Här blev det helt plötsligt kallt och planerad grillkväll orkar jag inte med. Kidsen är hos sin pappa så det blir en stund i soffan med ett glas rött och en bok. Inte dumt alls när jag strax har vant mig vid tanken.
Kram!