måndag 2 maj 2011

Varför är det på detta viset?

Visst känner ni igen er? Ja, inte ni smala och snygga, men ni vi andra. Förresten kan även ni smala och snygga känna igen er om ni har stora bröst. Vad sjutton svamlar tanten om nu då tänker ni. Jo. Om du har stora bröst, degmage eller slattriga bilringar, vet du att när du lägger dig ner så ramlar allt det lösa ner på sidorna (med undantag för silikongrejsbröst, för ingen har väl silikonmage?) Det liksom rinner/faller ner så långt det kan komma (det finns stunder när man ligger ner som man är lite till sin fördel faktiskt), alltså är det en säng, strand, klippor eller bastulavan som tar emot sladdret. Typ. Men, alltså men, när du står upp då faller inte ett jävla skit så långt ner som det slipper! Ja, med undantag för brösten då... Vad jag är ute efter, så här lite desperat inför fredagens bloggträff och inkommande sommar, är att varför faller inte min mage ner? Exempelvis till skinkorna, där finns inte mycket annat än lite slatterarselbyxa som fladdrar. Varför faller inte magen ner då när den gör det där jag ligger ner? Vad är det som tar emot? Venusberget?

13 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Jo. Nog har jag märkt förfallet. MITT! MITT ALLTSÅ!! Ska Maken och jag idka heta famntag så får han leta nånstans neråt ryggen under armhålan för att hitta nåt med ett litet körsbär på...ack ja.

Knasterfaster sa...

Självklart är det venusberget som tar emot för dig men vad ska vi andra skylla på?

Gafflan sa...

JA!! Jag vill också ha rumpa och hullet kunde gärna få placeras där i skinkorna. Perfekt ;D

Shamrock sa...

På Fru Venus är det självklart Venusberget. På oss andra vet jag inte

Oljekritan sa...

jo...det faller inte dit man vill, eller man vill inte att det ska falla alls..utan sitta på plats, där de satt en gång..men tiden har förändrats..det är inte längre så...vi är många som det faller fel för...och rinner ut på..det är inte kul...skulle gärna modellera om mig jag med...ta från magen och trycka in i baken..hm..

Sus sa...

Men du...jag skiter i hur du ser ut på fredag. Jag vill att DU ska komma. Ingen tillgjord fjolla från Åland =)

Milla sa...

Skrattar åt det med igenkännandets fasa,skratt.

Ja..kanske kan Vi göra en deal med plastik kirurgerna att bidra med lite kilon så de slipper lägga in silikon på de där magra mänskerna:)
Fast helt plötsligt tror jag ordet "fett-tuttar" skulle locka färre patienter till kirurgen...Fasiken också? Det kunde kanske ha gått?
Nu kravlar jag upp och lägger mig i soffan så där vackert så att gravitationen gör sitt..och kikar på hockey.
Lite godis vore gott *ler jag med en stor potion självironi)
Kram från Motvalls "till smal" kärringen =D

Ezter sa...

Usch ja... varför blir det så här?

Fru Gårman sa...

Venusberget och de där cellulitfria benen som jag hört talas om...

Lippe sa...

Vet inte, förstår inte, vet ju för fasiken inte ens var det kom ifrån från början! Men tack för uttrycket "slattriga bilringar" nu vet jag vad jag har iaf !!
KRAMAR ♥

Singelmamman sa...

Japp jag vet! I mitt fall brösten, inte alls snyggt att ha dem i armhålan. Men mina svindyra bh gör att det inte märks när jag står i alla fall. Och ligga får jag väl inte på bloggträffen?

Veronica sa...

Volanger, min vän, volanger. Det låter mycket finare. *s*

För övrigt låter det som mer "manligt" fett, du vet så'nt som sitter under musklerna istället för det som hamnar utanpå. Det som hamnar utanpå musklerna måste ju supporta sig självt och daller är liksom lite osupportigt om man säger så. Muskler, oavsett om de är små eller stora, är ganska bra på support, så om fettet lagras innanför muskeln (eller ve och fasa I muskeln), blir det fast och odallrigt och står ut oavsett ställning.

Min hypotes. Vad den kan vara värd.

Volangerna är det viktigaste. Mina ska bort nu. och julgranen på ryggen. BORT! *bestämmer* Jävla medelålderskropp och ställa till det. *muttrar*

Malla sa...

Klart det är veunsberget!!