lördag 12 november 2011

Nattens skörd....

Nu behöver jag hjälp, goda råd, nån som torkar mina tårar och ger mig något lugnande. *suck*

Förutom runt tio utbrunna värmeljus runt golvet, en tömd(?) burk med krokar och skruvar, två blommor upptuggade och utspottade, vält vattenskål så har hon även hunnit med följande under natten/morgonen:

Ett mycket roligt och speciellt 40-års kort som en vän gjort åt mig.....

En av två höga, ståtliga och snygga ljuslyktor som jag (dumt nog) satte fram i fönstret igår....

Hon, alltså talibanen Totsie om någon har missat det, har även vid tillfälle sluppit ut på balkongen (vårt extra kylskåp) och där fått tag på det stora fatet med rödbets/ost salladen, bitit igenom plasten och lyft ut alla rödbetsbitar som nu har färgat vårt balkongdäck lila.....

Idag blev jag ledsen och förbannad (ja, jag är materiell och tycker om mina vackra saker jag samlat på mig), tog Totsie och stängde in henne i badrummet, där skulle hon få bo ett tag framöver. "Är du inte klok!", sa Mannen, "hon kommer ju att på något sätt ha sönder duschkabinen!" Ja, det skulle ju inte förvåna mig.

Hon är femton månader nu och fortfarande i värsta kattungestadiet och jag börjar bli trött på hennes busfasoner, hur söt och mysig hon än är annars. Någon annan som har en katt som aldrig lugnat ner sig?

14 kommentarer:

Realisten sa...

Herregud, ska det fortsätta lika länge med Skrället? Jag kan inte låta bli att le, för jag känner igen det så väl. Men jag vet, hur söta och mysiga och roliga de än är så blir man trött och ledsen på vissa saker.

LillaTuss sa...

När blir katter vuxna... alltså räknas som vuxna? Min Iris är 2½ men far omkring som en tornado. Än så länge har hon inget förstört... direkt... men det är väl bara en tidsfråga. Med tanke på avstånd kan jag inte annat än torka tårarna. Vill samtidigt be om ursäkt (av nån anledning) att jag inte kommenterat så ofta. Livet kan vara tufft på andra sätt... inte bara pga katt(jävlar) men jag finns här och jag läser. Kram

LillaTuss sa...

Svar: Du HAR ett stort hjärta och ett mellanmänskligt tänk i kombination med en jäkla massa humor - me like ♥

Singelmamman sa...

MEN TOTSIE! Så får du inte göra! Det är helt rätt att du får sitta i badrummet ett tag. Låt bli handdukarna och duschen.

Ja du kära Fru Venus, hon har nog ätit av Pippis krumelurpiller. "Kära krummelur, jag vill aldrig bliva stur"
KRAM!

Stattinskan sa...

Ha ha ha (förlåt)men där ligger min Gösta Kattfan i lä ... med hästlängder ;-D

Åsa Hellberg sa...

Lite kräks är ingenting med vad din katt ställer till med.
Jag tror att jag plockade bort det mesta när min katt var aktiv (han är snart 13), men om han var vild som din kommer jag inte ihåg.

Renée sa...

Märkligt... Min Buddha har aldrig varit en kattunge, han är som en lat pensionär! Tycker så synd om dig... Har hon blivit värre sedan ni flyttat eller? Många kramar till dig...

Susanne sa...

Va glad jag är över min pälsdjursallergi när jag läser och ser bilderna.

Madlar sa...

Är hon kastrerad? Förutom att bli fet brukar ju det även leda till att katten blir slö. Är hon innekatt när ni inte är i stugan? Får kanske inte ut all överskottsenergi utan att klättra i träd och smyga runt i buskar.
Jag skulle aldrig stå ut med en sån marodör o hade troligen satt ut annons.

Keiju sa...

Det låter som Loppan, hon tror fortfarande att hon är en liten kattunge på 3 månader, hon är troligtvis lika gammal som Totsie (vet inte när hon föddes men hon var troligtvis bara 3-4 månader när hon hittade hem till oss). Loppan är utekatt tillsammans med två andra ligister (kattungar på 5 månader)

Lippe sa...

Går på Madlars linje! Skaffa en sådant där fult kattgym??
Tittar mest in för att få ge en kram ♥

Anonym sa...

Jag har fem katter, 4 normala och en med ADHD! När alla gjort natt så börjar den med ADHD partaja. Det håller hon på med fram till 4-5 tiden på morgonen. Just den katten var nog ett stort MISStag trots att hon är hur söt som helst.

Sus sa...

..och jag ska aldrig mera ha en katt. Efter 20 år med är det rätt skönt att vara utan.

Kan man sterilisera henne? Inte vet jag om det skulle hjälpa...

Anmaja//Lussekatt sa...

Min kastrerade Lussekatt blev inte ett dugg lugnare efter ingreppet. Nu är han 6,5 år, innekatt som går ut med sele och han får fortfarande galna utbrott, men inte lika ofta.

Jag har satt 'häftmassa' under de skålar och pryttlar jag är rädd om.

A