måndag 26 december 2011

En hälsning från andra sidan.

Nu vet inte jag om jag bara(?) har hostat ihjäl mig eller om jag även har blåst bort. Jävlar i havet vad det har blåst! Nu är jag inte säker, lite dålig på just den biten, men av skramlet att döma i yngstas fönster tror jag att Åland är lite närmare Sverigelandet nu. Om inte även Sverigelandet har flyttat på sig. Fast det tror jag inte. En ö som ligger och guppar i mellanhavet flyttar på sig mycket lättare än flera länder som sitter ihop, eller hur?

Fast nu spelar ju inte det någon roll, jag har ju dött och är i himlen eller helvetet. Lite svårt att lista ur var ännu. Himlen är blå, knalligt ljusblå vilket borde betyda himlen. Men jag ser också en enorm guldgulorange sol(?). Kan tyda på helvetet.

I alla fall har jag hostat ihjäl mig inatt. Hostat ut lungorna också, men det gör inget för det görgjorde jäkligt ont just i dom. Eller så har jag blåst bort som sagt. Strunt samma, jag är på andra sidan, vilken det nu är, fortfarande hostande och ont i bröstet. Men vet ni vad? Dom har datorer där! Men det ser ni ju.

PS. Har ni nån här uppe eller här nere som ni vill att jag ska hälsa till? DS.

11 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Morrn! Du är varken där nere eller där uppe, du är borta! Så är det, jag menar, du är där borta. Där borta på Åland, jag är säker, för det är vi som har blåst bort och vi har blåst till ett ställe med dimma och grått väder. Så egentligen har nog inte vi heller blåst bort för så är det ju jämt numera här i vårt land. Usch och fy, din stackare....Krya på sig!

Åsa Hellberg sa...

Jag tror att du är här.
Krya på dig, Venus!

Gafflan sa...

Sol o blå himmel låter som...Åland!
Här är det grått, vått och sååå Bohuslänskt.
Kram

Fru Gårman sa...

Vad trevligt om du ni flyttat er, då blir båtturen kortare. :)

Knasterfaster sa...

Här utanför är det också blå himmel och något starkt gult som lyser. Vi är kanske på samma plats du och jag. Här har det också blåst så att det runkat i både fönster och väggar i natt. Har aldrig varit med om värre. Tur att jag kunde hålla fast mig i sambon så att jag inte blåste bort.

LillaTuss sa...

Ditt inlägg är så j*a roligt att läsa att det finns risk att även jag börjar hosta efter skrattanfallet. Min pappa fick inte fira jul här i år... men jag tror inte du träffar honom där du är. Men om... hälsa att jag älskar honom

Tankar vid midnatt sa...

Vilket extra julklapp du fick - här kom inte en vindpust trots jag bor i Skånes blåsholl.

Hälsa till henne som styr över ekonomin för de sjuka och arbetslösa att hon röra runt i skallen på de gubbarna (Reinfeldt, Borg mfl) som styr (typ Woodoo) - de behöver känna på lite verklig livserfarenhet!

Agneta sa...

Här är det jämngrått. Som hos Gafflan, men jag ser inga klippor. Bara grå himmel genom mina regnprickiga och smutsiga fönster.
Behöver nog lite pepparkakor med ädelost. Och choklad. En masse!

h sa...

Här har det blåst så lite att jag känner mig blåst på stormen. Inget märkvärdigt alls ju. :P

Sluta hosta nu...drick varmt te på ingefära och honung. Gott och bra. :)

Tant Grön sa...

Om du ändå blåst närmare mig för då hade jag langat dunderhostmedicin till dig. Har alltid en flaska på lut, coccilana. Krya på dig hjärtat. Här har också blåst rejält, en vän fick sitt garage förstört av ett fallande träd och en annan kom i förmiddags för att fylla på vatten i dunkar, de hade strömavbrott. Dessa vädrets makter.

Vero sa...

Usch, krya på dig!