tisdag 27 december 2011

Jag har en kompis....

Alltså min kompis......*suck*. Jag ska berätta om henne, eller rättare sagt, om en sak som hänt henne, min kompis *harkel*

År 2004, kan ha varit 2005, men åt det hållet i alla fall, ett bra tag sedan alltså, var hon, min kompis, på en konstutställning. Förutom tavlor såldes där också keramik av en annan utställare. Min kompis köpte en jättefin skål som hon tänkte ge bort i julklapp. Typ.

Hon tänkte på den ibland. Skålen alltså. Men hittade den inte. Min kompis hittade alltså inte skålen hon köpt. För sex eller sju år sedan. En fin skål. Idag sorterade hon hon sängkläder och handdukar. Min kompis alltså. Och helt plötsligt, där var den! Skålen!?


Märkunderligt det här med folks minne, speciellt min kompis minne. Men nu finns det har hon ett jättefin skål att ge bort. Eller behålla. Skulle passa i en stuga hon känner till. Typ.

13 kommentarer:

Ezter sa...

Trots flytt och allt! Jättefin är den!

Vero sa...

Ja, din kompis verkar ha svårt med minnet. Hihi...

Osloskånskan sa...

Tjusig bytta!

Lena sa...

Du bor för stort! I en etta finns det inte så många "gömställen"! Eller jag menar din kompis bor för stort...

Shamrock sa...

haha

Jess sa...

Bäst hon ger bort den eller ställer fram den då! Fort, innan hon glömmer den igen... ;)

h sa...

Hur mycket saker har du egentligen?? Som inte ens hittar när du flyttar?? ;)

h sa...

Eller... alltså jag menar förstås din kompis! :P

Anonym sa...

Vackert fat!
Minnet kanske skulle behöva tränas lite hos din, host, kompis?

Amazingdays sa...

Som det så fint heter
"Minnet är kort".
Men nu helt plötsligt fick hon en ny skål...
//Carina

Fru Gårman sa...

Din kompis äger alldeles för mycket saker! :)

Singelmamman sa...

Hur många lakan har din kompis egentligen? Hon har alltså flyttat, packat allt i lådor och ändå inte hittat skålen? Din kompis har på tok för mycket saker, och lakan.
Men skålen skulle säkert passa i en sommarstuga. Absolut!

Stattinskan sa...

Jag har också en "kompis" och hon är rent odräglig ibland på att hålla både ordning och reda ;-D