tisdag 17 januari 2012

Boktips

Jag har tidigare läst Johan Theorin´s böcker Skumtimmen, Nattfåk och Blodläge, och gillat dom. Lite annorlunda böcker men spännande. Nu har jag läst Sankta Psyko av honom och till skillnad från dom andra tilldrar den sig inte på Öland.


Jag vet inte vad jag ska säga. Boken var bra. Lågmäld, men jag ville ändå veta vad som skulle hända. Theorin beskriver huvudpersonen Jan på ett sådant sätt att man inte vet om man ska bli irriterad på honom eller tycka synd om honom. Slutet i boken golvar mig totalt. Inte för en sekund trodde jag att den skulle sluta som den gjorde. Jag blev nästan lite förbannad, men sen började jag fundera och då blev jag lite sorgsen. Läs den.

3 kommentarer:

jonna sa...

Tack för tipset. Har också läst honom och Skumtimmen ligger på min top-bästa-lista!

Mångmamma sa...

Eftersom jag nyligen plöjt de andra tre av honom, tänker jag givetvis även läsa den här.
Väntar dessutom med spänning på hans fjärde bok om Öland som visst är under skrivprocess (?) "Rörgast".

Maj Korner sa...

En mig närstående person fick den i julklapp. Dock kan det dröja rackarns länge innan han läst ut den och jag får låna den.