söndag 22 januari 2012

Kristina gissade rätt!

Hur kan ni ens tro att jag skulle pina Singelmamman med att bada i isvak!? No no no, inte en så rar ärta som Singelmamman, men däremot ska jag försöka få henne att simma i havet redan(?) i juli!

Vi var hit idag:


Stadshuset i Mariehamn! Det är öppet idag mellan kl. 9.00 och 20.00, och det är det på grund av det här:


Röstning! Idag är det presidentval i Finland, det första av eventuellt två. Om inte en av kandidaterna får mer än 50% av rösterna (händer sällan) blir det ett nytt den femte februari där de två med flest röster ställer upp. Snart är Tarja Halonens tolv år, två perioder, över och hon får inte ställa upp mer. Jag är jättenöjd med henne och hoppas att nästa gör ett lika bra jobb som hon gjort. Nu tror inte jag att personen jag röstade på vinner, det är i princip klart vem som kommer att bli Finlands nästa president de kommande sex åren, men jag har gjort mitt i alla fall, tillsammans med Singelmamman :-)

Kristina gissade rätt, maila mig din adress så skickar jag ett ålandspaket till dig!

5 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Jag tycker det är riktigt sorgligt att ni måste byta president! Och så är det säkert sorgligt att Singelmamman åker hem också. Kramar

Fru Venus sa...

Jag håller med, vill ha både TH och Singelmamman kvar!

Tant Grön sa...

Haha. Jag hade nog också gissat på isvaksbad, men du är ju en snäll själ så det klart att du inte utsätter en frusen vän för sådant.

Unknown sa...

Jag vann, vad himla kul.
Erkänner att jag ursprungligen är från Helsingfors. Det är enda anledningen till att jag visste att det är val där i dag. Vi svenskar är i övrigt helt upptagna med att "välja" ny partiledare till sossarna.

Fru Venus sa...

Kristina: Grattis! Och ja, vi såg och hörde det hela helgen....vilken soppa!