lördag 11 februari 2012

Doktor Venus

Under en evighetslång minut igår blev jag doktor.
Doktor, läkare, medicinkvinna, kvacksalvare, välj själv.
Mitt specialområde är öron-näsa-hals. Passar just mig speciellt bra.

Vi åt sushi till middag igår.
Jag brukar blanda soja och yttepyttelite wasabi i en yttepytteliten skål.
Sen doppar, äter och njuter jag. Mmmm...gott!

Sista biten igår doppade/knölade jag ner i min lilla skål för att få upp det sista.
Det sista var wasabi som sjunkit "till botten".

Helvete!

*eldflammor, svordomar, ökenhetta, svid, brännhet, ont, hemskt, rinnande näsa, gråtande ögon*

Drack 3821 glas vatten. Frustade ut allt jag hade i näsan på allt jag hittade tills Mannen kom med lite hushållspapper. Näradödenupplevelse. Hemskt. Äckligt. Ont.

Men. Sen.

Min bihåletjocka näsa, öron och under ögon.
Pjoff! Borta.
Som om nån kört upp en högtryckstvätt i näsan på mig.

Kändes kallt, friskt, men framför allt andningsfritt.

Detta recept får ni av doktor Venus, alldeles gratis. Varsågoda.

Nu frukost, sen ska jag dra över dammsugaren.

Uppdatering: Jösses, jag ska alltså dra över golven med dammsugaren!
Vad tänkte jag på?

11 kommentarer:

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Men gu´, så bra!! Inget ont utan det har nåt gott med sig..

Go´lördag!!
Kram

Knasterfaster sa...

Nu kommer du att snorta wasabi varje dag i fortsättningen alltså?

Anonym sa...

Jaha, nu ska jag åka och köpa sushi eller i alla fall wasabi. Tack för tipset!
men du "dra över dammsugarn" Verkar hårt, är det inte bättre att dra över mannen?
Ha det gott, dammsugarn o du!

Milla sa...

Jag har hört att sushi ska vara livsfarligt. Jag brukar hålla mig borta då det ska serveras !)

Knasterfaster sa...

Nu funderar jag lite över din sista mening "dra över dammsugaren" ?! Vad menar du människa?

Knasterfaster sa...

HA HA HA HA HA!

Lippe sa...

Finns det användning för snabeldraken som jag inte upptäckt!!!??

Mammy sa...

Allmänt känt att starka "saker" rensar näsan! Bra!!
Du dra över dammsugaren låter det!! Hahaha!! Hur gör man då? Är det snabeln du använder då??

Lady Gaggig sa...

Här sitter man med världens bihåleinflammation och läser detta?

Men du...har du inget "snällare" recept?
*känner mej lite feg här*

Kram påre!
Moj

Anonym sa...

Har du något recept för mitt problem??? Kolla in mitt senaste inlägg.

Shamrock sa...

en dammsugare kan man ha till mycket. det gäller att komma ihåg att det är 2 st m i dammsugare annars kan det lätt uppfattas lite snuskigt...