lördag 31 mars 2012

Hem ljuva hem. För en del i alla fall.

Hemma igen. Ganska skönt.
Det lär ha varit skitväder här, men det är det svårt att tro. När jag lämnade Kalix i morse var det strålande sol och när jag gick av färjan ikväll var det, just det, strålande sol. Jag måste vara nån sorts solspridare.

Vem som var gladast när jag kom hem?
Ja, talibanen var glad men dessa var nog gladast:


Jag bara undrar, hur i ******* kan man missa att blommorna i köksfönstret ligger och flämtar och skriker efter vatten? "Du vet, jag ser aldrig blommor", säger Mannen. "Blommor! Har vi blommor i köket?", frågar yngsta.

Nästa gång nån av ungarna säger att yoghurten är slut ska jag säga: "Yoghurt? Brukar vi ha Yoghurt?"

10 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Det är en lysande kommentar:)

Jess sa...

Hahaha!
Bra ska komma i håg det!

Shamrock sa...

Plastblommor is da shitt

Knasterfaster sa...

Jag kan tyvärr inte svara på den frågan.
12 timmar i ditt eget sällskap - jag är avundsjuk!

Dehäreja sa...

Ja fy fan, jag hade blivit lika grinig jag!

Ulrika sa...

Yoghurt, brukar ni ha yoghurt? Befogad fråga nu när ni knappt har några blommor kvar.

Jag kan säga att hos oss såg du inga dylika blomster, nej, bara blommor med tjocka blad. Av en anledning. Vattningen.

Nej, du har fel blomster. Byt till tjockbladiga och du kommer att kunna åka till Kalix veckovis utan att du blir chockad när du kommer hem *tipsar*

Cina sa...

Japps. Så tycker jag att du ska säga!
;)

Mammahäxan sa...

Haha. En mycket bra replik. Den ska jag nog själv använda också.

Lotusblommans vardag sa...

Synd att du inte var i Stockholm så kunde vi ha fått lite solsken på vår resa. Bara regn och rusk.

Kul kommentar! ;D

Singelmamman sa...

De är för rara, din familj. Men Ulrikas förslag är ju lysande.