söndag 4 mars 2012

Varför jäklas dom med mig?

Middagstider. Börjar förbereda. Tar ut gräddpaketet till såsen ur kylen.
Börjar med kycklingen och sen salladen. Såsen nästa. Var är gräddpaketet?

Jag ställde den på bänken, där bredvid läskmaskinen. Letar. I kylen, på alla andra bänkar, kollar frysen (ja ja), skafferiet, soppåsen, komposten (ja ja ja), i såskastrullen och i kylen igen.

Börjar muttra och svära lite lätt. Mannen kommer och frågar vad som står på. Jag förklarar att någon har flyttat på gräddpaketet, hittar det inte. Han ser sig omkring, öppnar kylen och...........tar ut gräddpaketet. Ni skulle sett blicken. Äldsta går förbi och suckar lite lätt.

Alltså, jag är hundra på att jag tog ut det och ställde det på bänken vid läskmaskinen, hundra! Det här gör dom för att jäklas med mig, ställer tillbaka saker eller gömmer saker för att jag ska verka förvirrad! På pin kiv försöker min familj få mig att verka virrig och vimsig, jag, som har koll! Vad är deras plan, förmyndare nästa? Hmpf.

9 kommentarer:

Mammahäxan sa...

Hålla på å gömma saker så där. Inte schysst! Men min familj gör likadant..

Susanne sa...

Hemma på min gata sker exakt samma saker. Kramen

kattiiiiss sa...

Sån där händer mig också... hustomtar? Något jäkelskap är det iallafall! :-)

LillaTuss sa...

Påminner om en skräckfilm jag såg för lite sedan när en make försökte göra sin fru psyksjuk.

I ditt fall tror jag snarare på att du TÄNKTE ta ut grädden och därför TRODDE att du gjort det

Ezter sa...

Du det där händer här också! Hela tiden! Fattar inte hur det kan vara så???

h sa...

Läskigt!! ;)

Monica sa...

Kära Fru Venus, du behöver lite vila. Ska höra med honom i bergshålan om han har plats för några till.....det har varit+26 grader idag!
Kram VARM ärlig från mig.

Singelmamman sa...

Det där händer här också, och då är jag ju helt ensam. Mycket märkligt är det.

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Hahahaha!!! Hahaha!!! totaaaal igenkänning på den!!