torsdag 22 mars 2012

Vilken fart....

...dagarna har!!

Vad har jag gjort? Jo;

Jag har läst alla era kommentarer på mitt inlägg i tisdags. Underbara kommentarer, ord som värmer både hjärta och själ, TACK! Speciellt roligt var det att få en skymt av er som inte brukar kommentera. Tackar också för mail och sms, ni är toppen och ganska skönt att veta att det inte bara var jag som tyckte just så.

Jag har haft tisdagsmiddag med vin och goda vänner. Fick lite tråkiga nyheter där men roligt att träffa de som var med. Det blev lite sent bara innan jag var klar för sängen, och det känns nu...

Blev utan bil en morgon också. "Nån" hade glömt belysningen på. "Nån" virrpanna som hade bråttom in från ovädret i måndags. Fick låna Mannens bil, men "nån" måste åka iväg och tanka den först. Blev en råddig morgon om vi säger så. Lite sen till jobbet också. Kul. Jättekul. "Nån" var småsur mest hela förmiddagen.

Igår kväll hade jag "festmöte" med en handfull goa vänner. Härliga tjejer som jag alltid har vansinnigt roligt tillsammans med. Vilken fest vi kommer att ha! Måste gå igenom inköpslistan för drycker bara.....nu när jag räknat ihop det har jag svårt att tro att tretton personer kan dricka så mycket vin....

Jag har även hälsat på en arbetskompis. En ung tjej som vi hade turen att få till oss i augusti. Smart, trevlig, snygg, klok, rolig och "min" alla dagar på jobbet. Ibland har jag tur :-) Och attans vad fint hon bor i nya lägenheten!

Mannen är på stugan och fyra granar är fällda och väntar på att bli ved. Han påstår att jag inte kommer att känna igen mig när jag kommer dit. Det gör inget så länge stugan står kvar och havet ligger där det ska.

Jag har tråktränat också och ska fortsätta med det idag. När blir det roligt? Måste erkänna dock, det går lite lättare, eller jag kan öka lite på både fart och tyngder, men roligt? Nope.

Jag saknar er, men tror det får bli till helgen, har så mycket att fixa just nu, skulle inte ens hinna jobba!

Sköt om er!


5 kommentarer:

Singelmamman sa...

Så länge du tränar regelbundet är det bra. Roligt? Efter ett par månader. Max. Ha en fortsatt bra och okomplicerad dag idag. Kram

Unknown sa...

Att träna skulle vara roligt. Inte i min värld i varje fall...men skönt efteråt, det ska erkännas. ha en skön dag. Jag ska jobba en liten stund på fm...se´n blir det alla ggr solstolen :-)

Renée sa...

Du kanske ALDRIG tycker att det blir roligt men efter ett tagh så går det MYCKET lättare iallafall. Framför allt så är det väl känslan som kommer när man märker att det börjar hända saker med kroppen som känns bäst. Du kommer att lyckas, ge bara inte upp! KRAM

Helena m. 4 sa...

Drygt 3 veckor tar det tills kroppen "vänjer sig", men sen handlar det ju om inställning också... intalar man sig att det är tråkigt blir det aldrig kul, kan man bara vara lite mer "neutral" så kommer kroppen att bestämma sig för att den vill - förr eller senare...
Hejja dig !

h sa...

Dom där nån och någon ställer då alltid till det. :P