onsdag 25 april 2012

Svammel

Vad är det för mening med att bli förkyld nu? Har inte tid, lust eller ork, och sjutton vad papper det går åt till allt snytande! Det blir just sängen, vill inte att tempen ska stiga igen, jag är ju tillräckligt het som det är. Joråsåatte.

Tisdagsmiddag med vin blev på en onsdag, gick alldeles utmärkt det med. Bästa bästisen S hade med sig en fin kofta, en vit pensée och en röd ranunkel åt mig. Fan vad hon är snäll. Vi åt en alldeles för het chilipasta med scampi, det är därför jag är het nu, så jag måste gå ner på gården och köpa italiensk glass; hallon, choklad-choklad, havtorn och hasselnöt. Jag fick mängdrabatt. Vinet var chilenskt och....vänta......chilenskt.

Kissorna är skitsura. De ville inte komma med till stan för två dygn, vi ska ju dit på fredag igen, varför åka bil fram och tillbaka liksom? Men jag vill inte lämna dom ensamma på natten. Eller jag vill inte sova ensam på natten.

Imorgon är det meningen att jag ska få börja träna igen. Herregud, det är ju hundra tider sen sist, kommer jag igång igen? Måste kolla med arslet om det faktiskt fixar det, känns så där på höger sida. God natt.

Glömde, Anna och Anne, välkomna som följare! :-)

9 kommentarer:

Västgötskan sa...

Också förkyld. Det är värdelöst! :-P
Allt papper som du säger, och för att inte tala om nare under näsan. Aj aj. :-(

LillaTuss sa...

Hallå där!!! Ingen träning när du är förkyld. Ajabaja... då blir det bakslag

Shamrock sa...

chilenskt vin är jättegott

Snäckskalsdalen. sa...

Inte träna om du är förkyld, då är det mycket bättre med glass!
Kramar, har läst ikapp mig igen, vart i stora staden, usch och fy.

Gafflan sa...

Så himla dumt att få förkylning nu när du får besök och kan börja träna igen. Jag rekommenderar vila och choklad. ;D
Kram

Viktnedgangsomfunkar sa...

Självklart åländsk korv! svensk korv är ju blä! ;)
Kram

Ting sa...

Åhnej?
Har jag smittat dig ända till din vackra ö?
Krya på dig sötnos!

Anonym sa...

TAck hjärtat! :)
Krya på sig nu och klart du kommer i gång på gymmet igen! Ta lite lugnt bara. Puss!

Per sa...

Vin lindrar förkylning, men förkylning kan också vara vår herres straff för vin. Man vet aldrig med förkylningar... eller herren...