tisdag 17 juli 2012

En händelserik dag

Det har hänt mycket idag. Både plus och minus, oväntade mycket trevliga telefonsamtal, älgbesök, Malmöfamiljen som bor i vår lägenhet var på besök och en härlig oväntad avslutning på grannön.

Mannen ville inte laga mat utan åka iväg med båten till Föglö för middag, och ja, då blir det ju så:




Den årliga träffen för skutor var just nu :-)


Det var marknad, öltält och evenemang lite överallt på Föglö. Mina favoriter var Emil & Yohan. Har ni tid, kolla in dom på Youtube - frågan är inte om dom slår igenom utan NÄR! Yohan har en speciell röst och skriver sin musik själv, Emil är vansinnigt skicklig på gitarr! Efter middag på Seagram åkte vi hemåt igen:


Jag kan sitta i en båt och se på ovanstående, i timmar, dygn, veckor....

6 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

OK. Ni stannade alltså inte hemma och åt älgstek då! Men du, hur kunde du sansa dig så att du hann räkna taggarna? Jag minns att du berättat att älgarna går över isen, men om det var från Sverige eller Finland det kommer jag inte ihåg. Och så hamnar dom på stugan.....

Men vilken dag ni hade, helt underbar!

Just nu sitter vi på verandan, omgivn i två fleece (förutom T-shirt och två såna där rutiga skjortor du vet) och en filt och utanpå det fårskinnsfäll och jag lite mer normalt, men det är ju kallt.....Vi har haft sol idag, vilket må betraktas som ett unikum denna sommar, men det är väl typ allt.

Nu trodde jag det var fredag men det är det inte. Det innebär i sin tur att resten av veckan är typ full med kalasande. Men inte mig emot!

Kramar till er båda alla!

Anonym sa...

Ååå Så vackert!
Är det så solen ser ut?

Susanne sa...

Sv: Japp, Rockoff hela veckan lång =)

Lippe sa...

Älskar att du har det så härligt på ditt vatten och i din stuga! Den där älgen skulle räcka till många grytor...
Och du, det där med planer som falerar - det kan bli riktigt bra även om det inte blivit som man tänkt sig!
Kramar från skogen ♥

h sa...

Det är såå vackert hos dig. :)
♥ kramar ♥

Märta sa...

Åh, vad jag njuter av dina bilder!!
Sitter instängd på kontoret och utanför står regnet som spön i backen för 117 dagen i rad.. Fast nästa vecka är det semester igen - då jäklar ska solen skina här med!
:)