tisdag 24 juli 2012

En hemlig dag som börjar lite småstressigt...

...eftersom man sover så länge på mornarna. Tuffa nätter för mig nu. Blåöga är på festival, Rockoff, med sin pojkvän. Det är visserligen bara ett stenkast från vår lägenhet, men jag vill att hon ringer kl. 23, 00 och 01, och sedan från hemtelefonen när hon är hemma. Jag somnar efter varje samtal och har telefonen på väckning inför nästa timme/samtal. Min kropp och knopp är inte gjord för detta arrangemang *gääääsp*

Nu ska jag in till stan en sväng. Nej, först bädda i bastukammaren, sen till stan för att duscha, tvätta, handla och möta gäster.

Jag får besök idag. Fem stycken. Fem hemliga gäster. En halvhemlig, en helhemlig och tre rikets-säkerhet-hemliga. Ska bli kul. Jag ska bjuda på sen plocklunch är det sagt, men det får inte vara något avancerat(?). Som om jag kunde laga något avancerat. Nä, det blir Karjalanpiirakoita ja munavoita. Så blir det.

4 kommentarer:

Ezter sa...

Känner igen det där ring-arrangemanget :)
Ha så kul med dina gäster, både hemliga och icke-hemliga!

Ting sa...

Hoppas du får en kanondag!
Karjalanpiirakoita ja munavoita låter gott!

Anonym sa...

Tycker det e dags att låta din dotter få lite mer fria tyglar.

Mässkalle

LillaTuss sa...

Njut av de i olika grader hemliga gästerna ;)