fredag 13 juli 2012

En underbar kväll,

hos en underbar människa, i en underbar lägenhet och UNDERBAR mat! Jag ska äta nästa gång....runt femtonde augusti. Så gott var det och så mycket åt jag. Och enligt Mannen, mycket vi pratade.....;-)


Vår ursnygga värdinna i sitt fina kök. Hon är säkert en hejare på sitt jobb men borde verkligen jobba med mat - så duktig! För övrigt var lägenheten bland det snyggaste vi sett, gäller även läget.


Förutom galnafina :-) presenter fick vi en jättebricka med olika godsaker, redan där borde jag ha slutat äta...


Varmrätten.....jag bara säger, varmrätten. Mat från gudarna...rosmarinpotatis, oxfilé, haricot verts med nåt gott som jag inte minns, och en balsamicosås. Mannen och jag var lyriska! Och mätta.


Mätta, ja. Men inte så mätta att vi inte orkade äta X antal bitar av Brownietårtan med hallonmousse. Sköljde ner godsaken med Dooleys. Och lite mer vin. Hon har receptet på sin blogg, testa den för allt i världen!

Vi hade en toppenkväll :-) Pratade om allt och ingenting och var överens om allt utom vattentemperaturen vid bad :-D Jag är så glad att jag fått träffa en sån varm och go person, vacker på både in-och ut sida, och rolig som få. Det är bland annat det jag ska ha i minnet när vi nu, just nu, lämnar Malmö.

9 kommentarer:

Black Iris sa...

Jösses vad hungrig jag blev nu då..

Agneta sa...

Vad mysigt och trevligt!

LillaTuss sa...

Svårslaget! Härligt att få en rapport om hur bra ni har det :)

maria sa...

Det lät ju mums-gott!!

maria sa...

Men länken fungerade inte :-(

Märta sa...

Men MUMS, nu blev jag ju vrålhungrig!
Kör försiktigt hemöver! *kramen*

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Vad gulligt du skriver söta FV! Och du kan tro det är ömsesidigt!
Jag hoppas ni haft en bra biltur idag, och är lite avis på dem ni besöker... Jag vet ju hur mysiga ni är!!!
Stor kram och miljoners tack för besöket!!

h sa...

Trevligt! :)

Ting sa...

Wow, vilken myskväll!