torsdag 5 juli 2012

Hur tänkte Guldlock här?

På söndag reser vi söderut i Sverigelandet.

Kvar lämnar vi en lägenhet som ska vara i skick att ta emot en liten familj för tio dagar.
Lägenheten är inget problem (jo, just nu, men det är tänkt att vi ska fixa på lördag). Men sen står det i vår "annons på Intervac att vi har fyra cyklar till förfogande. Dumt. Mycket dumt av oss.

1. Mannens cykel är ok.
2. Blåögas cykel har krångel med växlarna men har cykelnyckel.
3. Guldlocks cykel - nyckel borta.
4. Min cykel - nyckel borta.

Nu säger Guldlock att när vi flyttade i oktober skulle jag ta hand om även hennes cykelnyckel! Hur tänkte hon där? Jag som........inte riktigt har koll på saker som jag lägger på ställen jag....säkert kommer ihåg.

Vi har två alternativ. Leta cykelnyckel idag när de andra är i badhuset. Eller gå med cyklarna till cykelverkstaden för att byta lås - igen. Tappa nycklarna har liksom hänt även tidigare, inte just min men lika förbannat dyrt i alla fall :-(

Varför ska dom cykla när vi bor central-centralt?

8 kommentarer:

Sus sa...

Har ni lovat fyra cyklar ska de ha fyra cyklar.

Så det är nog ingen idé att ifrågasätta varför de vill cykla =)

Anonym sa...

Skicka dom till RoNo istället. ;)

/ Lådan

maria sa...

Bryr upp låsen själva
Min cykelhandlare hänvisade mig till riktig låssmed
Kändes dyrt och onödigt!

maria sa...

Även om jag bryr mig så menar jag så klart BRYT!!

h sa...

Se till att ha reservnycklar!! Helst flera stycken. :-)

Elle sa...

När du har bytt ut låsen kommer du att hitta nycklarna till de gamla låsen...

Fru Venus sa...

Tack Lådan, jag har föreslagit det nu och de behöver endast tre varvid vi har en nu.... Fru V.

LillaTuss sa...

Som sagt kanske det blir billigast att själva bryta upp låsen och använda slanglås så länge