onsdag 1 augusti 2012

Bestämt mig.

Ingen mer choklad. Eller annat godis. Fast jag äter ju bara Fazers blå, till 99%.
Men nu är det slut. Bestämde mig exakt nu. När "lagret" tog slut.

Hjälp mig med steg ett på vägen.

Be mig vackert.
Skäll på mig.
Slå mig på fingrarna.
Skicka mig äcklig Marabou choklad, då låter jag säkert bli.
Spräng Fazers fabrik.
Stjäl mina skor.
Och väskor.
Hota med med gudvetvad, men ingen mer choklad. 
Okey?

Bra.

Nu ska jag baka äppelpaj till kvällens middag och överraskningsgäster.

15 kommentarer:

evasol sa...

INGA Chuklaa

Anonym sa...

Älskar oxå choklad, hur blir man av med denna last. Glöm denna idé, skippa äppelpajen istället ;)
Ann-Louisekram

Osloskånskan sa...

Inte spränga Fazers fabrik iallafall...

Chrissan sa...

Jag är inne på dag 2 utan godis. ;)

Tina sa...

Skippa dom dåliga kolhydraterna så försvinner även suget.... ;o))

Så jag hotar med att sätta taggtråd runt Venusberget om jag hör minsta knyst om att du skulle ha ätit choklad!!! ;o)

Det där med sprängning lockade men vill inte stöta mej med Osloskånskan.....

Singelmamman sa...

Det går och du kan. Använd samma fokus och energi som du har på stugan på ditt eget välbefinnande! Lycka till!

Kvinna i medelålderns tid sa...

Klart du fixar detta! Värre sluta med choklad än att sluta röka tror jag. Du slipper Marabou från mig i alla fall för den äter jag och blir rund och (o)go =)

LillaTuss sa...

Nu sa dom på nyheterna att en vanlig förkylning kan göra en fet så jag tror jag fortsätter äta choklad

Åsa Hellberg sa...

Jag tror på nolltolerans (socker) för egen del. Då är det inte lika svårt att låta bli.

h sa...

Inte lätt att låta bli chokladen när bloggläsare kommer med det i kilovis. ;)

Elle sa...

Gör en omväg om affärens godisavdelning!
Det man inte har hemma, kan man inte äta...

Ting sa...

Köp aldrig.
Då blir det svårt att äta.
Det är mitt tips!
(Jag hetsäter allt som finns hemma om det finns hemma)

Jolly Roger sa...

När vi träffas ska jag bjuda dej på min mörka, 80-procentiga...

Unknown sa...

För flera månader sedan bestämde jag mig för att sluta tänka "banta"...jag bestämde mig att jag duger som jag är, jag äter när jag är hungrig och jag äter det jag vill ha, eller vad som serveras, jag äter även godis, choklad, fikabröd ibland när jag blir sugen. Jag har visserligen inte gått ner något (vilket ju heller inte var något mål längre) men jag har heller inte gått upp. Skönt att släppa det där bantartänket och istället tycka om sina kurvor :-) Jag är 164 lång och pendlar mellan 68-69 kg.

Unknown sa...

Tryckte för snabbt på min förra kommentar. Jag ville skriva oxå...fortsätt njut av livet Fru Venus och bli kompis med dina mjuka former...vi är inte stöpta i samma form och jag tycker det är snyggt med lite hull och mull på oss mogna kvinnor. Kram