fredag 17 augusti 2012

Feg eller lat?


Vår "mördarbacke" från altanen sett. Mellan träden skymtar havet. Jag gillar att titta på backen, på solens strålar som kommer igenom mellan träden. Älskar backen, åtminstone när jag går neråt, eller bara tittar på den.

En annan anledning till att jag tittar på just backen är att både till vänster och höger om backen, nedanför stugan, finns ett projekt. Ett jätteprojekt. Detta projekt har stått stilla sen i maj då min arm gav upp helt och hållet. Jag har verkligen ansträngt mig för att inte använda armen, men det har i sin tur bidragit till att allt trädgårdsarbete är ogjort.

Nu mår min arm väldigt bra (tack fysio-tjejen) och jag borde kunna börja gräva och sålla 10 m2 jord. Men jag kommer inte igång :-(  Nu vet jag inte om jag är rädd för att börja jobba med armen eller om jag bara är lat? Ska fundera på det medan jag ligger på venusberget och lapar sol.

4 kommentarer:

Agneta sa...

Åååååh, vilken underbar skog! Helt underbar och helt i min smak! Den skulle jag kunna ligga länge och bara titta på och njuta av! Skit i att gräva du! Var rädd om armen ett tag till.

Singelmamman sa...

Jag delar helt och hållet Agnetas åsikt. Vila armen lite till och börja med mindre projekt, som är mindre tungt.

Snäckskalsdalen. sa...

Och jag håller helt och fullt med föregående talare, absolut, var rädd om armen nu, armar och sånt är inte så lätta att renovera som dom var en gång.....!

Renée sa...

Tror du kanske inte ska börja gräva som en galning, då är nog armen kaputt sen... Lagom är bäst!