torsdag 16 augusti 2012

Väldigt konstiga saker händer,

eller så var det Apollo 13 eller nån annan rymdfärja som släppte ut lite pinkvatten.


Så här såg det ut idag när jag låg på berget och sovfilade lite på manus nr 5 (på papper-o-penna stadiet). Helt plötsligt blev min ena fot blöt, sen pannan och sen mitt ena lår. Regndroppar stora som vattenblaskor trillade ner (alternativt rymdfärja tömde sin hink) från ingenstans, från en klarblå himmel med en knallgul sol!? Det varade i max en halv minut, sen var det över. Inget moln på himlen ovanför mig, ingenting. Mysko.

Kollade med stan. Värstingregn, åska och blixtar. Hoppsan. Osis för dom. Jag måste ha nån sorts deal med väderguden när det gäller mitt berg.

Nu har vi grillat hamburgare och nu ska vi ut med båten för att besöka min favoritö. Ön där jag kan dyka ner i färjsvall. Ön som Annemede och Lippe besökt. Ön som har en ooootrolig solnedgång! Häj på er!

3 kommentarer:

h sa...

Var det gult det som kom på dig? Annars var det nog bara skurhinksvatten de släppte ut från rymdfärjan.

Tantaluran sa...

Eller så var det ett flygplan som glömt stänga toatanken.......gläääääsch..

Snäckskalsdalen. sa...

Solregn kallar vi det! Det betyder tur!
Kram