tisdag 21 augusti 2012

Venus goes djurvän

Eller rättare sagt, insektsvän.

Då solen trots allt kom fram idag (värmejippii) gick jag ner till venusberget. På vägen dit ser jag en sån där stor blå-svart-blank skalbagge(?) som försöker springa ifrån ett gäng myror. Då jag sett vad myror kan göra (läs: äta) på väldigt kort stund ville jag hjälpa baggen.

Skuffade bort myrorna från baggen, ett antal gånger, flyttade bort baggen en dryg meter, tyvärr några myror i närheten även där, och vad gör då den för tillfället myrfria baggen? Jo, försöker krypa under en kotte! Den hade ju inte en chans! Medan den bökade runt där med baken i vädret kom myrorna efter.

Jag gav upp, korkad bagge. Jag håller mig till fyrbenta lurviga djur i fortsättningen.

2 kommentarer:

LillaTuss sa...

Hahahaha..... Men du försökte i alla fall och det är alltid tanken som räknas ♥

h sa...

Stackars baggen. Du försökte iaf. :P