lördag 29 september 2012

En väldigt speciell dag idag!

Hur det började kan ni läsa här och hur det har varit ska jag berätta nu.

Idag, eller ikväll, är det sex år sedan jag träffade Mannen. Han i sin tur säger att det är sju år sedan. Man borde ju tycka att siffernisse som han är borde han kunna räkna, men icke. Eller så känns vårt förhållande som om det är i en sjuårskris, vad vet jag. Kanske jag borde kolla upp det. Hur som helst.

Mannen.

En full hand yngre än mig. Helt okey. Längre än mig. Tackgodegud. Ja, alltså, jag tänker på alla mina högklackade skor. Synd att han inte dansar, vi skulle passa perfekt som danspar, men jag är rädd om mina skor. Typ ;-) Mörk med början till de grå tinningarnas charm. Fortfarande havs-blå-gröna ögon och nu bakom nya snygga glasögon. Smart. Klok. Rolig. Intelligent. Korkad. Ja, han är även det mellan varven. Snäll. Omtänksam. Hur snäll och omtänksam han är har jag lärt mig nu i samband med stugköp och fixande där, och alla "knipor" han hjälpt mig ur.

Varje gång vi gör något tillsammans tänker jag på hur skönt det är att vi gillar samma saker (med undantag för Formel 1 - jag, och Leif GW Persson - han). Vi gillar oftast samma filmer, böcker, TV-program, resor, mat, stugliv, båtutfärder, simma m.m. Det underlättar liksom det hela.

Han tar hand om mig. Ordnar och fixar. Bokar och betalar ser till att vi gör och ser mycket. Detsamma gäller mina barn, han tar även hand om dem. Jag känner mig älskad, omtyckt, omhändertagen och har jag har väldigt ofta väldigt roligt, det är viktigt. Jag är lyckligt lottad. Jag hoppas att han känner likadant.

Jag älskar dig havsöga - fortfarande - efter sex år  ;-)

Min redan speciella dag kommer att bli ännu bättre. Är på väg för att möta dem!

16 kommentarer:

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Vad fint skrivet!,
Grattis med dagen, hälsa!!
Kram

Realisten sa...

Tänk att jag ska få vara med denna speciella dag. :)

Anonym sa...

Grattis! Hälsa DEM!

Vero sa...

Åh det värmer i min mage att läsa vad du skriver. Jag önskar också hitta den man som får mig att beskriva honom med samma kärlek.

Knasterfaster sa...

Grattis!

Snäckskalsdalen. sa...

Gratulerar till er båda till dom där 67 åren!

Märta sa...

Åh, så vackert beskrivet om er kärlek!
Hoppas ni båda får en riktigt fin och romantisk dag och tar hand om varandra sådär alldeles extra!
*grattiskram* <3

Mammahäxan sa...

Det var en fin kärleks förklaring!

Baronessan sa...

Kära hjärtanes så vackert. Jag hoppas att han någonstans har skrivit lika fint om dig.
Må kärleken flöda denna dag. Kram!

Singelmamman sa...

Ett jättestort GRATTIS till er båda. Och jag är övertygad om att ni kommer att få en fantastisk helg med de fina bloggvänner som kommer på besök!

Johanna sa...

Väldigt fint skrivet-ni har verkligen hittat en livskamrat i varandra!Och det är väl det som är poängen-att leva tillsammans och ta vara på varandra både goda och mindre goda stunder!
Hoppas er kärlek fortsätter att växa och ha en underbar dag!

Anonym sa...

Vad glad man blir att läsa det du skriver, det är alltför ofta tvärtom! Och så är det ganska skönt att ha NÅGOT undantag som man kan ha att tjafsa om ibland..
Jag har en man som också gillar formel 1, dumsport tycker jag.. ;-)

Sköt om er fortsättningsvis och hoppas dagen blir alldeles, alldeles underbar!

Åsa

Gitsan sa...

Underbart att läsa! Vore konstigt om han inte känner lika. Han har ju dessutom haft ett extra år på sig att känna efter ;)

h sa...

Vad fint skrivet och vilken tur han haft som träffat dig. ♥

Paradiset Kaos sa...

Grattis till er!!!

Agneta sa...

Åh! Lycka!