fredag 7 september 2012

Som godis!

Jag är lite frusen idag. Kan bero på vädret. Eller att jag sitter still. Strunt samma vad det beror på, men det kräver te. Stora baljor med hett te. Under sommaren har jag glömt bort en storfavorit, Norrängens honung:


Hittade en burk hemma i stan, Havtornshonung, så vansinnigt god, som flytande naturgodis. Typ. Annars är min favorit kanelhonung. Eller citronhonung. Eller den med eucalyptus. Äh, alla är goda, och det finns fler. Denna närproducerade honung finns i flera butiker på Åland, annars tror - och hoppas - jag att de finns till försäljning under Skördefesten i Sjökvarteret. Köp och njut. Det ska jag göra nu.

6 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Mina burkar är slut. Jag använde dem mest i frukostyoghurten. Asgott!

Fru Venus sa...

Du vet var det finns fler ;-)
Mariebadhelg i höst?

Ezter sa...

Gillar inte honung, men har bara testat "vanlig", kanske därför?

Anonym sa...

Drick kaffe!!!! då löser det alla bekymmer och ni slipper leta honung..

Mässkalle

Johanna sa...

Jag är en dedikerad kaffekärring ( eventuellt vinpimplare ;)) och därmed inte så välbevandrad i honungsvärlden!
Hade faktiskt inte ens en aning att det FINNS en honungsvärld! (eller jo, Nalle Puh har man ju hört om förstås)

Lät faktiskt väldigt smaskigt med alla dessa olika sorter, så lite sugen blev jag. Har dock hört ordet "lavendelhonung" kom jag på nu när jag börjar inventera mina honungsminnen. Kanske kunde prova.

Knasterfaster sa...

Kommer det någon mer?