tisdag 30 oktober 2012

Kapad!

Najs morgon.
Om man gillar stormvindar, mörker och spöregn.

När jag under morgonnatten körde på jobb lyssnade jag på P4. En stund i alla fall.
Helt plötsligt var alla mina radiokanaler borta. Ur de fem kanaler jag kan ställa in i bilradion strömmade det ut ryska. Högljudd, sprakande och snabb ryska. Överallt.

Nu vet inte jag om det är Superstorm Sandy som norpat mina radiokanaler eller om vi är kapade av ryssarna. Jag har inte bestämt mig för vad som är värst, men jag vill ha radiokanalerna tillbaka. Da.

9 kommentarer:

Anna lever i dag sa...

God morgon! Sicken spännande morgon du har?

bokhyllan sa...

Godmorgon fru Venus!

Hm, inte bra det där med radiokanalerna...
T å l a m o d , kära du!

Det var ett tag sedan jag tittade in här hos dig.
Har läst ikapp lite grann och plötsligt kom jag på att jag saknat dina inlägg!

Allt gott till dig!

Kram

Knasterfaster sa...

Jag tror ni är kapade. Just nu ligger hela Åland på släp efter en stor bogseringsbåt.

Agneta sa...

Oj vad spännande. Åland kanske är under rysk flagg i detta nu och alla skriver bara om Sandy!!?

Petra sa...

Ojojoj, det kan inte va sjöodjuret då?

Susanne sa...

Go'morron, Mina naglar blir kanonfina av Silicea även håret, dock ej som på bilden ;)

Åsa Hellberg sa...

Det låter som början på en bra roman!

Marianne sa...

Förmodligen är det en släng av båda delarna....Framstormande ryssar är ju välkänt.
Hoppas du får en lugn dag med trevlig musik i alla kanaler :-)

Anonym sa...

Hahaha, kan inte sluta skratta åt Knasterfasters inlägg ovan om att hela ön är på släp ;) med fru V på venusberget ylandes ;)