söndag 4 november 2012

Joråsåatt.

Jag har konsultat klart nu. Det var tuffare än vad jag trodde och jag var smartareduktigare på språk än vad jag trodde.

Jag har firat färdigt också. Dagens Formel 1 placering. Gudihimmelen vad efterlängtat! Har jag varit ensam hemma har jag gråtit av glädje, men Mannen och Blåöga ger mig så konstiga blickar. Domfattarnoll.

Vi har ätit de senaste dagarna också. Mannen har jobbat(?) i köket. Suveräna grejer:

Jordärtskockssoppa med knaprigt bacon. Sååå gott!

Citronlax med potatis och blomkålsrösti. Det lagade jag.
Blomkålsrösti är vår senaste favorit. Som godis. Grönsaksgodis.
Riv blomkål på den grova sidan på rivjärnet. Fräs upp det i en
stekpanna med smör så att det får lite färg. Klart. Supergott!

Ikväll lagade Mannen Osso Bucco och saffransris.
Mums. Ett glas vino till det satt som en smäck!

Nu blir det snyggingar på TV 3 tillsammans med Blåöga i soffan. Imorgon är det M dagen igen. Suck.

3 kommentarer:

Petra sa...

Vilka smarriga rätter.

Anna lever i dag sa...

Mumsigt!

Soppan är en favvo här med!

Lotusblommans vardag sa...

Ser så gott ut! Måste testa blomkålsröstin.