torsdag 13 december 2012

Jag är så helvetes satans jävla förbannad!

Och lite rädd och orolig också.

Kom helt av mig igår kväll.

Min syster ringde. Mor min har haft sitt tredje inbrott hemma hos sig i en jävla förort i Sverigelandet där hon bott i över fyrtio år! Senast var för fem år sedan. Varje onsdag mellan klockan sex och åtta åker hon iväg och badar bastu med ett gäng andra finnkärringar. Igår när hon kom hem hade "någon" brutit upp altandörren - som har dubbla lås - med en kofot eller liknande och tagit sig in. Grannen som har sin altandörr fyra meter bort och var hemma hörde och såg ingenting, nähädå. I och för sig kanske de inte har sagt något ändå eftersom de inte pratar svenska. Det gör inte de ovanför henne heller.

Det väl gömda smyckeskrinet var borta liksom alla pengar som hon tagit ut samma dag för att skicka med julklappspengar till sina barnbarn (Mannen är där en sväng idag, planerat). Även pengarna som skulle hamnat på Willys för julmatsinköp är borta. Annars är allt bara utslitet ur skåp och lådor - vad hon visste igår kväll. Det som förvånar henne mest - eller inte - är att hennes väldigt välfyllda barvagn med oöppnade spritflaskor av finare märken står kvar. Sedan får var och en dra sina slutsatser om förövarna.

Polisen var där igår och ska dit idag igen för att kolla fingeravtryck, så mor får inte röra någonting *suck* Familjebostäder skulle dit igår kväll och sätta in en ny dörr. Nu försöker syrran och jag övertala henne att flytta men jag tror vi går bet även denna gång. Nu sitter hon där i sitt våldtagna hem med sin ynka lilla pension och jag känner att jag skulle kunna bruka våld mot någon eller några. Jävla skit.

17 kommentarer:

Unknown sa...

Åh fy f-n..förstår din ilska!! Det här är inte bra för din mamma....känslan att någon varit inne i hennes privata hem och rotat, stulit, förstört.

Anonym sa...

Tänk såna ligister och så hemska människor det finns :(
Känner med er och er mamma, vet hur det är, vi har själva drabbats av både inbrott och bedragare :(
Styrkekramar till er <3
/Ann-Louise

Sus sa...

Så otroligt obehagligt och tråkigt!

Agneta sa...

Jag blir så jävla förbannad! Och ledsen och besviken på mänskligheten.
Åh vad jag hoppas att karma funkar!

Anonym sa...

Spritflaskor är sällan populära hos inbrottstjuvar. För stora och klumpiga att bära med sig.

Singelmamman sa...

Fy så tråkigt och ledsamt!

Malde sa...

Jag hoppas också att karma fungerar. Luspudlar och kloakråttor är vad de är, inte värda att kallas människor!

Skickar varma kramar till er alla, speciellt till din Mamma.

Ezter sa...

Så jävla irriterande! Man blir så förbannad! Min mamma hade inbrott i sitt källarförråd för några år sen. Hon hade gamla julsaker, som tydligen var väldigt eftertraktat. Bara av ett förråd var hon jätteberörd! Så stackars din mamma! Dock tror jag inte hon flyttar!

Fru Venus sa...

Om flaskor är för stort och tungt har de också kunnat lämna en STOR förgylld prydnadselefant.

Anna lever i dag sa...

Usch så ruttet hemskt!
Vilken mardröm för din stackars Mamma...

Paradiset Kaos sa...

Fy fan!!!

Black Iris sa...

I såna lägen är det bara riktigt grova svordomar som gäller. Fy tusan så arg jag hade varit..

Mammy sa...

Stackars din mamma!! Dags att flytta....men jag vet att finnkärringar är envisa, inte komma och tala om hur de ska göra! (Har en här i närheten också)

Ja de måste ha haft koll på hennes vanor. De visste hon var borta. Någon som bor granne kanske??

Hoppas din mamma får ordning på eländet och att gärningsmännen grips och straffas.

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Jag finner inte ord... :(((

h sa...

Usch vad tråkigt, hoppas hon får ersättning från försäkringsbolaget snabbt. Sen är det ju lite läskigt att dom verkar ha vetat att hon hade pengar hemma och skulle vara borta just då?

Shamrock sa...

Usch! Jag hade nog flyttat om jag var hon - tre gånger!

Susjos sa...

Finner inga ord!!! för jävligt rent ut sagt...:(