tisdag 4 december 2012

JAG.BLIR.GALEN!

hp var ju på översyn/verkstad/allvarligt snack ett par dagar förra veckan.
Fick hem honom i nyskick.

I detta fall menas nyskick som i tom, ny, utan innehåll.
Hittar inte ett skit.

Alla mailadresser är borta! Alla. *suck* Ni som vet med er att ni kontaktat mig via min "riktiga" mail, kan ni göra det på nytt? Tack.

Jag hittar inte mina dokument. Jag hittar inte mina bilder. Jag hittar inte mina manus. Manus, fattar ni? Jag hittar inte mina anteckningar. Mitt mailprogram har varit till helvetet och vänt och kommit tillbaka som nån jävla ABC bok. Word, Works, Coral, Excel och allt vad sjutton det heter - borta! Tomt som i ett tullarhuvud som de brukar säga här. Jag hittar ingenting, allt är borta. Jävla dator, j***a datorverkstad och ***** allt!

För inte är det ju mig det är fel på?

8 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Nej, du har då inget tomt tullahuvud! Har de bytt hårddisk? Manus m.m mäste väl finnas kvar på hårddisken?

Gafflan sa...

Det låter inte som om dom gjort rätt på dataverkstaden. Hade dom gjort rätt skulle du haft allt kvar för dom brukar nämligen kopiera hela hårddisken innan det ska pillas eller eventuellt uppgraderas/bytas något. Reklamera!!

Anna lever i dag sa...

Oj Oj så trixigt det låter?
Hoppas att du får ordning på allt! :-)

Susanne sa...

OMG, de har ju tagit hela ditt liv...

Nica sa...

Sötis, själva programmen brukar inte vara kvar- dvs du måste ominstallera Excel, Word å liknande. Dokumenten hoppas jag finns där- men du måste kunna läsa dom i de rätta programmen. Hoppas så att du hade backup?? Vi pratade väl om det sist? Om d gäller bara dina manus kan ett USB-minne räcka som safety. Skaffa ett sånt om inte annat. Pöss! Hoppas d går bra! *hatadataproblem* <3

Mammy sa...

Externminne kära Fru Venus!!

Singelmamman sa...

Säger som Nica. Och Gafflan. Håller tummarna att det inte är borta.

Tantaluran sa...

Du ska köpa en extern hårddisk och spara viktiga saker där.

Nu vet jag att du inte har en aaaaning om vad det är. Men skriv ut de här raderna och lägg lappen på kassadisken hos datorhandlarn' så vet han vad du ska ha!