fredag 7 december 2012

Om vi hade haft tupp...

...då hade jag väckt honom idag, så tidigt var jag uppe på min lediga sovmorgonsdag.

Det kan bero på att Mannen steg upp före klockan sex för att åka på jobb.
Det kan också bero på att grannkatten var här och muckade med Zorra och vi hade världens catfight under huset. Lät inte bra där under, men nu är Totsie inne igen, lite spak men inne (hon är den som först springer undan om det vankas bråk, vår lilla smarta fegis). Sedan blev jag frukosthungrig och då är det liksom kört, traktordäcket kräver leverpastejmacka och te!

Det här är nattens bidrag och det kommer mer hela tiden.....


Jag bryr mig inte så mycket just nu men måste väl göra det lite senare då jag ska ut efter mera ved. Annars har jag tänkt drapera mig i soffan och göra nästan ingenting samtidigt som jag njuter av värmen från brasan.


Det ser inte ut att bli ljust idag heller så jag fortsätter att elda både brasa och ljus. Men, det är fredag idag, det har ni väl inte missat!

5 kommentarer:

Petra sa...

Då chillar vi hela dagen tycker jag.

Shamrock sa...

det ser kallt och mysigt ut.

Ezter sa...

Ingen risk att man missar fredag!!!

Vero sa...

Jag lovar att det får bli Viking nästa resa. Får väl ta den i januari när allting är slut igen. :P

Anonym sa...

Fredag och då skall bossen fixa fest och mys!

margareta