tisdag 1 januari 2013

Bara tre saker så här på årets första dag.

  1. Jag brukar inte ge nyårslöften men i natt gav jag ett, ett som jag helt klart kan hålla. Jag ska inte röka. Om jag inte gjort det på 48 år är det dumt att börja nu.
  2. Under det senaste dygnet har sociala medier överöst oss med nyårshälsningar från nära och kära, vänner och bekanta, kreti och pleti. Många har sagt att 2013 blir bra, det blir vad man gör det till! Bullshit! Vem vill inte att ens liv och år blir bra? Jag tror att de flesta har den målsättningen att det mesta i ens liv ska bli bra, kul, friskt och meningsfullt. Jag kan tala om att det kan hända mycket i ens liv som man inte har någon som helst möjlighet att påverka, hur gärna man än vill och framför allt, försöker. Shit happens and just try to live with it, som en vän säger som verkligen haft ett litet helvete under det senaste året.
  3. Nyårsönskningar. Det hade jag hur många som helst när vi stod där nere på venusberget vid tolvslaget och hackade tänder höll om varandra och tittade mot Föglö och tokmänniskorna där som sköt hur mycket raketer som helst. Mina nyårshela-året-önskningar:
  • Knölen i brösten ska bort och vara helt ofarlig. Knölen på magen ska bli mindre, väldigt mycket mindre. En klar bonus är om även gäddhänget blir lite mindre knöligt.
  • Flickorna ska få ett friskt år. På alla sätt. Det är viktigast.
  • Att jag blir med jobb, lite mer och lite längre jobb, än vad det visade sig vara. Jag ska göra mitt bästa.
  • Att vi får till en liten miniresa, för Mannens skull.
  • Jag önskade också att Mannen står ut med mig och allt elände jag drar till mig i ytterligare några år.
  • Snälla Asta (min bil), gå igenom besiktningen i år. Snälla. Utan verkstadskostnader.
  • Jag ber också om vår planerade flytt blir av och går smärtfritt. Jag ber verkligen!
Sedan, så här lite på sidan om, skulle jag bli ärligt tacksam och glad om Alko började ta in och sälja rabarbervinet igen. Att ta bort ett storsäljande vin ur sortimentet var verkligen ett lågvattenmärke.

10 kommentarer:

kattiiiiss sa...

Good for you!
Året blir vad man gör det till men allt kan man inte styra över.

Hoppas dina önskningar slår in!

God fortsättning!

Unknown sa...

Mycket blir hur man tänker och därmed handlar...tanken styr otroligt mycket. Sedan kommer allt det som man inte rår över...så ser ju detta liv ut.
Jag funderar inte så mycket på att det är en ny siffra på följande 365? dagar utan mer på att försöka fylla var dag för sig med bra tankar, bry mig om andra, försöka styra mig själv till att göra det som gör mig lycklig. Det är ju vi själva som sitter med både karta och vägbeskrivning i vårt inre. Kommer att tänka på "Alice i underlandet och katten": Alice: Kan du säga mig vilken väg jag skall ta? Katten: Det beror på vart du ska gå. Alice: Det vet jag inte... Katten: Då spelar det ingen roll vilken väg du tar.

Önskar dig all lycka och rätt vägval just för dig <3

Ezter sa...

Hoppas dina önskningar slår in! Friska barn, ja det hoppas jag också mycket på!
Ska ni flytta igen???

Chrissan sa...

Gott nytt år!

Realisten sa...

Det måste vara jag som har skrivit punkt 2. Och jag blir så jäkla trött på att folk hävdar att man själv kan välja och styra allting. Lifet fungerar tyvärr inte så. Det är ett realistiskt :-) faktum.
Jag hoppas att du får ett bra 2013! Kram!

Anonym sa...

Önskar dig och de dina allt gott! ♥

Malla sa...

men flytt? vad har jag missat?
har glömt svara på ditt mail, för det sen :)
gott nytt år!

Anonym sa...

Önskar dig gott nytt år och att alla dina önskningar slår in!

Singelmamman sa...

Att nära och kära får vara friska är en önskan jag skriver under på.

Anonym sa...

Skönt att läsa att knölen inte var elak.
Vilken ö ska ni dra till nu? Island?
Jag ska heller inte börja röka. Har inte råd. :)
Gott Nytt År.