onsdag 16 januari 2013

Totsie Taliban

"Hej! Jag heter Totsie. Jag tänkte att jag skulle tala om för er vad jag gillar för saker. Jag gillar Azaleor. Speciellt under tidiga morgontimmar när ingen annan jag gillar är uppe, då tar jag mig an Azaleor. Just den här brukar matte lämna nere på bordet till nätterna då jag inte gillat den tidigare. Det i sin tur beror på att de två andra har jag liksom gillat färdigt så det är inte så mycket kvar av dem. Faktiskt så har pinnarna som blev kvar hamnat i den där gröna saken som matte kallar kompost. I morse när matte steg upp lärde hon mig ett antal nya ord. Eller egentligen ett nytt språk, för orden var typ perkele och liknande. Nä, nu är jag trött, tror jag tar mig en lur igen. Mjau på er!"


7 kommentarer:

Malla sa...

du rä rätt busig du...:P

Singelmamman sa...

Hoppas det var smaskens.

Tantaluran sa...

Hej
Tok-katt
Hej då

Åsa Hellberg sa...

Hon är verkligen en gangster, om än brutalt söt.

Anonym sa...

Livet med husdjur bjuder alltid på trevliga ;) överraskningar!!!
Önskar dig en finfin onsdag vännen
Ann-Louisekram

desperat hemmafru sa...

Ordet taliban har fått en ny betydelse! Fattar plötsligt vad matte menar. :-)

h sa...

Du har ju bara tuggat på det gröna, det är ju för att blommorna ska framträda mer. Säg det till matte så kanske hon tar det lugnt med det där andra språket hon försöker lära dig. :)