tisdag 12 mars 2013

Bond.

Jag gillar Bond. Men jag hör till dem som tycker att Bond bara blir bättre och bättre med åren. Inget ont sagt om Sean Connery och Roger Moore, eller Pierce Brosnan som var en solklar favorit innan Daniel Craig kom in i bilden.

Jag brukar inte se filmer om och om igen, men Bondfilmer kan jag se nästan hur många gånger som helst, det är underhållning hela vägen. Anledningen till att jag gillar de senaste filmerna bäst är att det är lite mer handling i filmerna, lite mer bakgrund och inte bara grogg, ligga och skjuta. Inte för att jag har något emot när Craig ligger.

Jag har några speciella Bondminnen. Jag var i England sommaren 1979 (jo, jag var väldigt ung då) och såg Moonraker på bio. Utan svensk text. Väldigt speciellt då. Jag minns också då Bond åkte bil på havsbotten, körde upp på en strand , vevade ner sidorutan och kastade ut fisk! Ha ha ha, vilka grejer de körde med då!

Jag älskar också all fakta om Bondfilmer; skådespelare, pengar de drar in och hur oresonligt mycket det kostar att spela in dessa filmer. En hel massa information får ni här, väldigt intressant faktiskt!


Skyfall  är nog min favoritfilm hittills. Vi har den hemma nu. Och ska se den, igen  ;-)
Vilken är din favorit och har du speciella minnen från en eller flera filmer?

Inga kommentarer: