onsdag 6 mars 2013

För tjugo år sedan trodde jag inte

att jag skulle jobba med det jag jobbar idag. Eller åtminstone det ena jobbet.

För tjugo år sedan fattade jag inte att när barnen väl kom gick tiden med rasande fart och de närmar sig tjugo(?).

För tjugo år sedan trodde jag inte att jag skulle hänga ihop med en så klok man som inte är min make.

För tjugo år sedan trodde jag att jag idag skulle köra en hyfsat ny bil.

För tjugo år sedan hade jag ingen aning om att jag skulle vara så trött!

För tjugo år sedan hade jag ingen aning om att jag över huvudtaget skulle använda en dator.....

För tjugo år sedan trodde jag inte att jag skulle vara nöjd och sitta i skogen vid havet i en stuga med utedass och ha kissor och höns till sällskap?

För tjugo år sedan trodde jag inte att jag skulle gå till sängs vid halv nio på kvällen med Svensk Damtidning som sällskap.

Jag visste inte mycket för tjugo år sedan.

3 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Ibland känns det som om det är tur att man inte vet.

Unknown sa...

Håller med Åsa...tur man inte vet :-) Ha en bra dag. Kram

Singelmamman sa...

Nä för 20 år sen hade jag en helt annan bild om tillvaron. Men jag är glad att jag inte visste då allt jag vet idag.