söndag 24 mars 2013

På vift

Då morgonens och förmiddagens soffhäng var slut (Kimi kom sjua) ville Mannen ut på turné. Vädret var faktiskt otroligt fint, mycket varmare än igår och mycket mer vår i den ändan av Åland jämfört med stugan.

Vi åkte iväg till Marskogens lamm och Karl-Ers på påskmarknad, mest för att få tag på Marskogens lammprodukter.




På Karl-Ers var det småmysigt men löjligt dyrt, vi köpte oss bara en varsin korv som troligtvis blivit kvar på grillen igår och uppvärmd idag. På Marskogens var det mesta slut (som vanligt) men vi köpte lammgrillkorv med ost, rökt lammstek och en bit av världens godaste rökta lammkorv.


Det kändes faktiskt som en antydan till vår där ute på sandvägarna, det var riktigt najs och klafsa runt på vägen :-)

Nu ska det rustas till fläskfilé med grönpepparsås och röstipotatis, inte för att jag orkar sedan tror jag latmasken tar tag i mig igen....

5 kommentarer:

Paradiset Kaos sa...

Upptäckte här hemma att det finns en stor antydan till vår: våra hundar kom in med smutsiga tassar!
Ha en fortsatt skön söndag!!!

Nica sa...

Mmmmmm! och ja, katten är skitig om baktassarna :) Våren är kanske, eventuellt, möjligtvis på långsam väg.... Kraaaam!

Mammy sa...

Grillad lammkorv (mums!) och jag är tillbaka på Kreta! ;)
Där äter jag lammkorv varje dag, kan inte få nog av det! Världens bästa hemlagade har de på hotellet.
Tog med mig en korv inlindad i servetten varje dag till min kompis hund Ira. Hon var så glad när hon såg mig komma, hon visste vad som nalkades. ;)
Trevlig middag till er!

kattiiiiss sa...

Ha en skön kväll!

Shamrock sa...

Mumsigt värre