torsdag 23 maj 2013

Barnsligt trött kärringreaktion?

Säkert, men jag står för det.

Som igår. Ingen mat på hela dagen och på det var det dags för bråttomjobb.

Mannen slog ner pålar för hönsnätet och spikade upp brädor för ramen till nätburen. Jag hjälpte honom samtidigt som jag målade rött på huset en tredje(?) gång och målade luckan och dörren blå.

Då bestämmer sig Mannen för att såga av de för höga pålarna.
Med motorsåg.
Vet ni hur motorsågs-sågspån sprättflyger runt? På nymålat rött hus och nymålade blå dörrar?
Ja, nu vet jag.

Och så rann det över. För mig alltså. Jag satte mig i bilen och körde till stan. Skrämde nästan livet ur Blåöga när jag kom intrampande i min målarmundering. Gjorde som jag brukar. Ställde mig i duschen och tjöt en stund, drack en kopp te och gick och lade mig. Sov dåligt. Antagligen rätt åt mig.

Nu ska jag fortsätta att tjura en stund till, sedan måste jag ta på mig kundbetjänarrösten.

5 kommentarer:

Gafflan sa...

Man får sura! Det skulle jag också gjort.
Kram

Singelmamman sa...

Herregud! Jag hade drämt målarpenseln i huvudet på honom! Med extra färg!
För övrigt kan jag bara säga att du måste äta ngt. Oavsett om det är världens bästa/sämsta matlösning så köp nutrilettbar och eller drickor. De mättar.

maria sa...

Det där var vad jag hade gjort MINST! jag hade likt singelmamman drämt eller möjligt DRÄNKT mannen i hinken med färg.

och du - ät och drick!

Ezter sa...

Förstår dig helt och fullt. Men har Mannen fattat än, undrar jag?

Susjos sa...

Håller med singelmamman! Kram!